Nauczyciele akademiccy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(32)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(5)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(1)
Tarnów czytelnia
(7)
Bochnia wypożyczalnia
(6)
Brzesko wypożyczalnia
(8)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(12)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Lubrańska Anna
(2)
Bogucki Łukasz
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Fletcher H.L
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław (1952- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hickey G.I
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Korzeniowski Leszek (ekonomia)
(1)
Kowalewski Karol
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Majzner Rafał (1976- )
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Piotrowska Maria (filolog)
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Prus-Głowacki Wiesław
(1)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Tomaszkiewicz Teresa (1956- )
(1)
Treliński Gustaw (1939- )
(1)
Winter P.C
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
nieokreślony (s.l.)
(4)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Dzieci
(2733)
6-8 lat
(1993)
9-13 lat
(1673)
0-5 lat
(952)
Młodzież
(866)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Rodzice
(775)
Nauczyciele
(674)
14-17 lat
(649)
Szkoły podstawowe
(375)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(218)
Logopedzi
(213)
Psycholodzy
(175)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(160)
Przedszkola
(144)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(71)
Klasa 4.
(70)
Klasa 6.
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(27)
Nauczyciele szkół podstawowych
(25)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(16)
A2 (poziom biegłości językowej)
(15)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Temat
Nauczyciele
(3)
Metoda projektów
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Mobbing
(2)
Motywacja
(2)
Pracoholizm
(2)
Przedszkola
(2)
Psychologia pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uczenie się
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Aktywność zawodowa
(1)
Anomia pracownicza
(1)
Badania naukowe
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bioinformatyka
(1)
Biotechnologia
(1)
Brookfield, Stephen D. (1949- )
(1)
Burza mózgów
(1)
COVID-19
(1)
Cele kształcenia
(1)
Choroba Huntingtona
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Chromosomy
(1)
DNA (kwas)
(1)
Design thinking
(1)
Determinacja płci
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dystrofia mięśniowa Duchenne'a
(1)
Dziedziczność
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efekty uczenia się
(1)
Egzaminy
(1)
Epigenetyka
(1)
Ergonomia
(1)
Etyka
(1)
Ewaluacja
(1)
Ewolucja
(1)
Finansowanie
(1)
Gametogeneza
(1)
Genetyka
(1)
Genetyka molekularna
(1)
Genomika
(1)
Genoterapia
(1)
Gibbs, Graham R. (1948- )
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry kierownicze
(1)
Hemofilia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Job crafting
(1)
Język polski
(1)
Klonowanie
(1)
Kod genetyczny
(1)
Kolb, David (1939- )
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Matematyka
(1)
Mejoza
(1)
Memy internetowe
(1)
Metoda sytuacyjna
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja pracy
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Mutacje
(1)
Młodzież
(1)
Narcyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nepotyzm
(1)
Nerwiakowłókniakowatość typu 1
(1)
Nerwiakowłókniakowatość typu 2
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nowotwory dziedziczne
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Organizacje
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Paternalizm
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Brazylia
(1)
Chiny
(1)
Egipt
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Niemcy
(1)
Nigeria
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Polska nauka o przekładzie od kilku dekad rozwija się prężnie, co roku przyciągając nowe zastępy studentów i specjalizujących się w tej dziedzinie badaczy, ale jest to rozwój dosyć specyficzny, ponieważ w dużej mierze toczy się odrębnie w ramach poszczególnych filologii, prowadząc nie tylko do predylekcji w odnoszeniu się do teorii i dzieł powstałych w poszczególnych językach, ale również dostosowania odrębnych terminów, co nie służy dobrze żadnej gałęzi nauki. Bardzo dobrze widać to na przykładzie określenia dziedziny, którą zajmuje się recenzowany słownik – dla romanistów jest to zazwyczaj traduktologia, dla polonistów przeważnie przekładoznawstwo, dla anglistów i germanistów najczęściej translatoryka, etc. W takiej sytuacji nie ulega dla mnie wątpliwości, że pomysł przygotowania słownika, który porządkuje stosowaną w polszczyźnie terminologię przekładoznawczą, zestawia w jednym zwartym tomie terminy wypracowane na gruncie różnych filologii i zawiera hasła przygotowane przez badaczy reprezentujących nie tylko różne tradycje terminologiczne, ale również odmienne paradygmaty badawcze, należy uznać za bardzo dobry, tym bardziej, że od wydania wcześniejszych publikacji, którym przyświecał taki cel, minęło już sporo lat. Cieszy mnie również, że Autorzy zdecydowali się użyć w tytule rodzimego terminu przekładoznawstwo, przedkładając go ponad stosowane przez filologów obcych zapożyczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady)
Podręczny przewodnik dla studentów nauk przyrodniczych i medycznych, wykładowców i wszystkich zainteresowanych genetyką, zarówno klasyczną, jak i molekularną. W nowym wydaniu m.in.: bardziej szczegółowo przedstawiono zagadnienia genomiki oraz epigenetyki, uaktualniono wiadomości w sekcjach dotyczących technik genetyki molekularnej i zmieniono ich układ, dodano nową sekcję, w której kompleksowo omówiono podstawy ewolucji i pochodzenia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc psychologiczna młodzieży / Zbigniew B. Gaś. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1995 - 187, [1] strona : tabele, schematy ; 20 cm.
(Psychologia, Pedagogika)
Problematyka działań profilaktycznych i terapeutyczno-rehabilitacyjnych wspomagających młodzież w okresie dojrzewania. Cztery autorskie programy - sprawdzone pod względem skuteczności - obejmują rówieśnicze poradnictwo młodzieży, usprawnianie pracy samorządów uczniowskich, pomoc studentom I roku w adaptacji do środowiska oraz doskonalenie osobowe nauczycieli i ich pracy z młodzieżą. Gotowy materiał do wykorzystania przez nauczycieli wychowawców, pedagogów szkolnych, psychologów oraz nauczycieli akademickich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 015, 24 539 (2 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31571 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie składa się z trzech rozdziałów, które ogólnie i nadrzędnie zapoznają czytelnika najpierw z przedzałożeniami i założeniami teoretycznymi pedagogiki systemowej oraz jej przedmiotem, potem z potencjałem rozwojowym i zastosowaniem – czyli teoretycznymi podstawami podejścia systemowego do różnych subdyscyplin pedagogicznych (rozdział I), a następnie – na kilku przykładach – z aplikacjami tego podejścia (rozdział II). Osobny rozdział (III) poświęcono systemowemu podejściu do modernizowania dydaktyki akademickiej, wieńczą go teksty inspirowane specjalistycznymi lekturami. W Posumowaniusformułowane zostały wątpliwości i oczekiwania co do zastosowania teorii systemów w pedagogice. W kontekście współczesnych przemian edukacji, dążącej do wielopragmatycznego, ponowoczesnego spostrzegania i rozwiązywania problemów nauczania i wychowania, istotne jednak okazują się próby systemowego, nie tylko dawniejszego holistycznego, rozpoznawania i tworzenia pedagogiki. Na końcu opracowania zgromadzono literaturę przedmiotu, dotyczącą prezentowanych tekstów. Jej szczególna wartość polega na tym, że chyba po raz pierwszy podejście systemologiczne ukazane jest w tak bogatym zbiorze artykułów. Teksty zamieszczone w tym tomie napisane zostały z myślą o adresatach – studentach i pracownikach naukowych, którzy na drodze swojego rozwoju zawodowego i naukowego napotykają różne paradygmaty poznania i pragną zgłębić ich istotę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 737 (1 egz.)
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 2 461, TSW 2 459, TSW 2 462, TSW 2 456, TSW 2 460, TSW 2 455, TSW 2 454, TSW 2 457, TSW 2 463, TSW 2 458 (10 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 677 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 859 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
Treści zawarte w monografii ukierunkowane są na realizację edukacji we współczesnych uwarunkowaniach, w tym w sytuacji państwa polskiego ogarniętego pandemią (...). Monografia dostarcza bardzo dużo interesujących materiałów dotyczących współczesnej edukacji, prowadzonej w epoce cywilizacji cyfrowej, a jednocześnie dotkniętej pandemią, wymuszającą kształcenie zdalne. Z pewnością powinna zainteresować nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli muzyki, a także stanowić dobrą pomoc dydaktyczną dla studentów pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monitoring zagrożeń bezpieczeństwa / Leszek F. Korzeniowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
Książka jest kontynuacją serii publikacji w naukach o bezpieczeństwie (securitologii) i przedstawia niebezpieczeństwa współczesnego świata. Na tej podstawie specjaliści zarządzania, działacze społeczni i politycy mogą próbować rozumieć i interpretować zagrożenia, planować i realizować projekty ratujące ludzi, zapobiegające katastrofom lub regenerujące środowisko przyrodnicze i społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma charakter przeglądowy. Autorzy referują wyniki analizy naukowej najważniejszych badań i koncepcji ostatniego ćwierćwiecza dotyczących patologii i dysfunkcji organizacji poruszając zagadnienia, które w literaturze z obszaru nauk o zarządzaniu pojawią się stosunkowo rzadko (na przykład nepotyzm, zaburzenia osobowości liderów, ageizm). Treść została podzielona na trzy części. W części pierwszej skupiono uwagę na problematyce nepotyzmu, kronizmu i paternalizmu. Przeanalizowano uwarunkowania, przyczyny i skutki mobbingu organizacyjnego. Ważnym elementem tej części pracy jest podrozdziałów dotyczących wpływu stereotypów na proces dyskryminacji w środowisku pracy. Część druga ma charakter psychologiczny. Obejmuje zagadnienia patologicznych zachowań i postaw uwarunkowane osobowościowo i kulturowo. Obok problematyki wypalenia zawodowego i nadmiernego zaangażowania w pracę ujęto tu zagadnienia „ciemnej strony osobowości” oraz patologicznych kultur organizacyjnych, na przykład kultury sekty i kultury narcyzmu. Część trzecia dotyczy zachowań kontrproduktywnych i anomijnych, takich jak kradzieże, sabotaż, zachowania anomijne. W książce wykorzystano bardzo bogaty zbiór materiałów źródłowych, w ogromnej części obcojęzycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 977 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 821 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
Pracownik socjalny jako refleksyjny praktyk : refleksyjna edukacja metodyki pracy socjalnej / Izabela Krasiejko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 172, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
(Metodyka Pracy Socjalnej)
W książce zawarto podstawy teoretyczne dotyczące refleksyjnej edukacji metodyki pracy socjalnej, jak również dokładny opis, jak można ją stosować – do powielenia przez innych nauczycieli tego przedmiotu. Pokazano przykłady zastosowania tej koncepcji i jej efekty. Publikacja jest zbiorem pomysłów dla nauczycieli akademickich i superwizorów pracy socjalnej na refleksyjną edukację metodyki pracy socjalnej. Mogą być one wykorzystane na zajęciach lub posłużyć za inspirację do własnych rozwiązań. Monografia jest również przeznaczona dla studentów pracy socjalnej i pracowników socjalnych. Znajdują tu oni techniki do refleksji nad samym sobą, swoim metodycznym działaniem w zakresie uczenia się i metodyki pracy socjalnej oraz narzędzia do samopoznania i samoregulacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 553 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 257 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pracy : podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wydanie 3 zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2023. - 326 stron ; 23 cm.
(Engram)
Praca stanowi istotny element życia. Zaspokaja szereg potrzeb, jest źródłem zadowolenia, poczucia własnej skuteczności, ale także zakłóceń jednostkowego dobrostanu. Warto zatem bliżej poznać, zrozumieć i kontrolować ten obszar naszego życia. Niniejsza publikacja może to ułatwić. Książka jest skierowana do teoretyków, praktyków, wykładowców i studentów. W opracowaniu scharakteryzowano najważniejsze zagadnienia z obszaru psychologii pracy, m.in. satysfakcję z pracy, motywację, problematykę funkcjonowania w zespole pracowniczym. Omówiono sytuacje i zjawiska trudne, takie jak stres, bezrobocie, wypalenie zawodowe, mobbing czy pracoholizm. W monografii uwzględniono też aspekt różnorodności, zwłaszcza pokoleniowej, widocznej w obecności i współdziałaniu na rynku pracy reprezentantów kilku generacji. Publikacja łączy wymiar teoretyczny i praktyczny, stwarza możliwość jej wykorzystania w opracowywaniu modułów wykładowych i ćwiczeniowych (ostatni rozdział zawiera propozycje 35 form aktywności). Opracowanie może również znaleźć inne zastosowanie i być pomocne w rozpoznawaniu czy rozwiązywaniu problemów w środowisku zawodowym, tworzeniu skutecznych form przeciwdziałania i interwencji.[ksiegarnia.difin.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 111 846 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 934 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pracy : podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wydanie 2. rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2017. - 224 strony ; 23 cm.
(Engram)
Tematyka podjęta w publikacji obejmuje zróżnicowany zakres problemów związanych z aktywnością zawodową współczesnego człowieka, analizowaną przez pryzmat zasadniczych wątków teoretycznych i efektów empirycznych, reprezentatywnych dla obszaru psychologii pracy. W książce scharakteryzowano kluczowe zmienne psychologiczne, określające sprawność działania jednostki w sytuacji pracy, wyjaśnianej również z perspektywy założeń psychologicznych koncepcji człowieka. Znaczącym obszarem zagadnień prezentowanych w publikacji są zjawiska towarzyszące jednostce w wielowymiarowym, zmiennym środowisku pracy, m.in. stres zawodowy, bezrobocie, wypalenie zawodowe, mobbing czy pracoholizm. W obecnej rzeczywistości organizacyjnej istotnej roli nabierają rozwiązania grupowe, a współpraca zespołowa staje się ważnym elementem systemu pracy. Dlatego, odwołując się do prawidłowości formułowanych przez psychologów społecznych, przedstawiono warunki funkcjonowania człowieka w grupie społecznej, kryteria efektywności zespołów i roli kierownika. Omówiono poglądy na temat motywacji do pracy i satysfakcji z pracy. W treść książki włączono również zagadnienia dotyczące obserwowanych procesów demograficznych oraz silnego zróżnicowania generacyjnego populacji pracowniczej. W tym kontekście scharakteryzowano poszczególne pokolenia obecne na rynku pracy oraz zaprezentowano specyfikę zjawiska zarządzania wiekiem. Dopełnienie całości publikacji stanowi jej element końcowy, zawierający przykłady aktywności o charakterze dydaktycznym, będące swoistą formę rozszerzenia zagadnień omówionych we wcześniejszych rozdziałach. Tym samym, przygotowana propozycja książkowa łączy motywy teoretyczne z praktycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 872 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 932 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 623 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Książka
W koszyku
Jest to studium przedstawiające wybrane systemy oświatowe w 17 krajach świata, opierające się na wiedzy nagromadzonej w internetowych bazach informatycznych oraz publikacjach naukowych. Każdy system oświatowy został przedstawiony w układzie dziesięciu punktów: (1) informacje ogólne o kraju; (2) cele oświaty i struktura systemu oświaty; (3) administracja i nadzów nad systemem oświaty; (4) finansowanie oświaty; (5) nauczyciele; (6) programy nauczania; (7) egzaminy; (8) ocena skuteczności szkoły; (9) reformy oświatowe końca XX wieku; (10) problemy do rozwiązania w XXI w. Nadanie pracy struktury punktów umożliwia przeprowadzenie analizy podobieństw i różnic w strukturze i rozwoju systemów oświatowych. Publikacja ta skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków nauczycielskich, organizatorów kształcenia wstępnego i doskonalenia nauczycieli, jak i wszystkich zainteresowanych wiedzą o oświacie w innych krajach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 388 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91 387 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 955 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36210 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36 601 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
STEAM-owe przedszkole / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller. - Wydanie pierwsze - Warszawa : Difin, 2021 - 140, [2] strony : ilustracje, tabele ; 23 cm.
W prezentowanej publikacji czytelnik zapozna się nie tylko z samą koncepcją STEAM, ale znajdzie odpowiedzi na pytania, dlaczego właśnie ten sposób uczenia się z powodzeniem nadaje się dla najmłodszych, wpisując się w potrzeby ich rozwoju i stymulując różne jego aspekty. W drugiej części książki zaprezentowano konkretne scenariusze zajęć wykorzystujące koncepcję STEAM, możliwe do realizacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, nie tylko w placówkach wychowania przedszkolnego, ale także poza nimi, w domu, na zajęciach dodatkowych czy warsztatach wspierających rozwój najmłodszych. Książka zainteresuje nauczycieli edukacji przedszkolnej, studentów, nauczycieli akademickich oraz rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 042 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 427, 103 358 (2 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 357 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30 631, 30 629, 30 630, 30 076 (4 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42473 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się / Aleksander Sztejnberg. - Wydanie I przetworzone na podstawie wydania I. - Wrocław : Wydawnictwo ASTRUM, [Między 2006-2020]. - 359 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Kreatywność - Astrum)
Choć zagadnienia komunikacji w edukacji od lat stanowią temat wielu badań i nie brak prac traktujących o procesie nauczaniauczenia się, Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się to wyjątkowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Jej treść obejmuje szeroki wachlarz problemów poświęconych nauczaniu, uczeniu się i środowisku komunikacji edukacyjnej, prezentuje w tym zakresie najnowsze tendencje i bogaty dorobek badawczy. Składa się z trzech części. Pierwsza omawia funkcjonowanie nauczyciela w szkole, profesjonalną bazę wiedzy nauczyciela, jego podstawowe kompetencje, charakterystykę zmiennych komunikacyjnych decydujących o sukcesie w pracy zawodowej, taksonomię celów kształcenia, zasady nauczania jako normy postępowania nauczyciela, model nauczania zorientowany na ucznia, a także sposoby kreowania w środowisku uczenia się pozytywnego klimatu emocjonalnego. Druga część poświęcona jest uczniowi w środowisku uczenia się. Poznać dzięki niej można modele skutecznego uczenia się szkolnego i bogaty zbiór narzędzi badawczych komunikacji edukacyjnej niezbędny każdemu nauczycielowi. Część trzecia traktuje o problemach środowiska fizycznego komunikacji edukacyjnej. Obok kwestii związanych z mikroklimatem w klasie szkolnej i ergonomią stanowisk pracy uczniów Aleksander Sztejnberg ukazał w niej wpływ wybranych sposobów przestrzennego usadowienia uczniów na komunikowanie się w klasie. Niezwykłym atutem tej książki jest nader bogaty zbiór różnorodnych ćwiczeń przydatnych w samokształceniu, a także materiały dydaktyczne służące ewaluacji zdobytej wiedzy. Słowem, Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się jest wręcz niezbędne w bibliotekach i biblioteczkach domowych szerokiego grona odbiorców: od wykładowców wyższych uczelni, wszystkich studentów, nauczycieli poszczególnych przedmiotów, aż do czytelników pragnących po prostu pogłębić swoją wiedzę w zakresie komunikacji edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu pedagogów / Bogusław Śliwerski. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 224 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Profesor Bogusław Śliwerski należy do grona nauczycieli akademickich, którzy jeszcze w latach siedemdziesiątych o osiemdziesiątych XX stulecia poddali krytyce dominujący model kształcenia pedagogów oparty głównie na metodach podających i intensywnie włączali metody aktywizujące w proces edukacji w szkołach. Nie jest to pierwsza publikacja, która prezentuje i opisuje metody aktywizujące ze względu na kryteria ich doboru do zajęć, niezbędne warunki do prawidłowego przeprowadzenia, tworzenie instrukcji i scenariuszy. W praktyce edukacyjnej właściwy dobór metod aktywizujących wywoływał zawsze duże zainteresowanie uczestników i kadry różnych kursów, szkoleń, warsztatów, a także długie, niekończące się dyskusje. Przygotowanie i realizacja zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących nie wymagają wielkiego doświadczenia pedagogicznego, pod warunkiem że prowadzący szkolenie posiada wiedzę merytoryczną dotyczącą problemu, który chce wspólnie z uczestnikami kursu rozwiązać. Dzięki zaś dużemu zainteresowaniu wykazywanemu przez nich oraz aktywności ma możliwość uruchomienia wrażliwości wszystkich na konieczność uwzględniania w relacjach społecznych nie tylko własnych potrzeb, interesów czy aspiracji, ale także tych, z którymi doświadcza nowych sytuacji autodydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 984 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 567 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.05.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 465 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 971 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej