Kompetencje emocjonalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Gry i zabawki
(1)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnów multimedia
(1)
Tarnów czytelnia
(4)
Bochnia wypożyczalnia
(11)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(8)
Autor
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(4)
Żabiński Dawid
(3)
Lasota Agnieszka
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Allen Vanessa Green
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Biełajczuk Gosia
(1)
Frania-Seniuk Patrycja
(1)
Guznar Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hoeg Peter (1957- )
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kaim Anna
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Malek Renata
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Pelc Maria (ilustrator)
(1)
Połowianiuk Olga
(1)
Rebar Sarah
(1)
Remus-Duda Joanna (1965- )
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Syska Dariusz
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena
(1)
Żabiński Dawid. Ilustracje
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(16)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Dzieci
(6)
Rodzice
(6)
9-13 lat
(5)
6-8 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Młodzież
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Dorośli
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Kompetencje emocjonalne
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1038)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry w karty
(1)
Materialy pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Emocje, takie jak złość, zazdrość czy podekscytowanie, bywają na tyle przytłaczające, że trudno się im nie poddać. Z książki Ja i moje uczucia dowiesz się, że nie ma nic złego w odczuwaniu silnych emocji. Co więcej, możesz je opanować. Dzięki temu przestaniesz mieć wrażenie, że zaraz wybuchniesz! Nauczysz się, jak przejąć kontrolę nad emocjami – między innymi za sprawą głębokiego oddechu, pozytywnego myślenia i wyrażania uczuć. Po skończonej lekturze będziesz w stanie poradzić sobie ze wszystkimi emocjami, również tymi trudnymi – smutkiem, niepokojem czy strachem. Kiedy następnym razem poczujesz, że emocje rosną, nic cię nie zaskoczy.• Każdy ma emocje. Kiedy zrozumiesz własne uczucia, będzie ci łatwiej okazywać wsparcie innym osobom, na przykład członkom rodziny lub przyjaciołom.• Przydatne wskazówki. Dowiesz się, jak radzić sobie z emocjami. Wykonaj ćwiczenia, aby przekonać się, które wskazówki najlepiej się u ciebie sprawdzają.• Testy i ćwiczenia. Poznaj się lepiej dzięki testom – sprawdź na przykład, czy rządzą tobą emocje. Baw się dobrze, wykonując ćwiczenia przeznaczone dla dzieci w wieku 7–10 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 110 801 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Milowe : Karty rozwojowe dla dzieci / autorki: Patrycja Frania-Seniuk, Małgorzata Guznar ; karty namalowała: Gosia Biełajczuk. - [Miejsce nieznane] : Milowe, [2023]. - 1 gra (44 karty, filcowe opakowanie) : karton, tektura, filc, kolor ; w pudełku 15x22x4 cm + instrukcja (24 strony ; 15 cm).
Karty MILOWE to karty rozwojowe / coachingowe / metaforyczne stanowią samodzielne narzędzie wykorzystywane przez specjalistów do pracy z drugim człowiekiem. Przydatne są nie tylko do pracy z dziećmi i młodzieżą, ale także z dorosłymi i seniorami. Bazując między innymi na wiedzy terapeutycznej, zasadach FotoTerapii, zdobyczach neurobiologii i neurodydaktyki, coachingu rodzicielskiego, systemowej pracy z rodziną, opracowałyśmy zestaw realistycznych kart obrazkowych, których zadaniem jest wspieranie rozwoju drugiego człowieka. I nie ma znaczenia, czy jesteś: nauczycielem, psychologiem, pedagogiem, logopedą, pracujesz z dziećmi, czy z dorosłymi, indywidualnie czy grupowo - nasze karty mogą być narzędziem, które jest właśnie dla Ciebie. Które może urozmaicić Twoje zajęcia, pobudzić kreatywność, otworzyć pokłady wyobraźni i wydobyć ukryte zasoby. ― Autorki kart
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów multimedia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G 639 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Dziecko niekoniecznie musi dostawać to, czego chce. Ale w szkole musi bezwzględnie dostać to, czego potrzebuje. Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują ich do dorosłości i życia zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 454 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 617 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42536 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę. Jesper Juul (ur. 1948), duński pedagog, terapeuta rodzinny, doradca i superwizor. Jeden z najważniejszych europejskich ekspertów od wychowania. Założyciel Familylab, międzynarodowej organizacji, która promuje wartości sprzyjające rozwojowi zdrowia psychicznego u dzieci i dorosłych. Jest autorem wielu książek, z których najbardziej znana to Twoje kompetentne dziecko. Dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej? (wyd. pol. Wydawnictwo MiND, 2012). Helle Jensen (ur. 1954), duńska psycholożka i terapeutka, superwizorka kompetencji relacyjnych i terapii rodzinnej. Autorka wielu książek i artykułów, m.in. Relational Competence. Towards a New Culture of Education (Kompetencje relacyjne. W stronę nowej kultury edukacji, 2002, współaut. Jesper Juul). Jes Bertelsen (ur. 1946), dr filozofii i historii idei. Michael Stubberup (ur. 1956), z wykształcenia filolog i historyk sztuki. Peter Høeg (ur. 1957), jeden z najpopularniejszych pisarzy duńskich, autor bestsellerowej powieści Smilla w labiryntach śniegu. Steen Hildebrandt (ur 1944), profesor teorii organizacji i przywództwa uniwersytetu w Arhus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem gotowych ćwiczeń, gier i zabaw, dzięki którym nauczyciel może zrealizować kreatywne zajęcia wychowawcze przy minimalnych przygotowaniach. Poruszone zostały w niej tematy najbliższe problemom wychowawczym, z którymi spotykają się nauczyciele w szkołach podstawowych. Przejrzysty podział materiału, zadania oparte na inspirujących pomysłach oraz ograniczenie do minimum teorii na rzecz praktycznych rozwiązań sprawiają, że jest to pozycja dla nauczycieli lubiących prowadzić zajęcia w sposób aktywny i otwarty na potrzeby uczniów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 155 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia uczące przyjmowania perspektywy i budowania wypowiedzi O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych? to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają. W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku. Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 129 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43530 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 957 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne. Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 016 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 667 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 750 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.01.2023)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38 341 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.06.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 142 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 974 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 17.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pokazuję, co czuję : ćwiczenia rozwijające umiejętność rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji / Renata Malek. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 55, [1] strona, [13] kart tablic luzem : ilustracje ; 22 cm.
Pokazuję, co czuję... to uniwersalna pomoc, po którą można sięgnąć zarówno w gabinecie terapeutycznym, podczas zajęć przedszkolnych czy wczesnoszkolnych, jak i w trakcie zabawy w domu. Publikacja składa się z 26 dwustronnych kart ze zdjęciami osób wyrażających różne uczucia oraz z książeczki zawierającej kilkanaście propozycji zabaw z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, dostosowując poziom trudności poleceń do wieku i możliwości rozwojowych swoich podopiecznych. Zabawy służą przede wszystkim poznawaniu emocji, nauce ich nazywania, akceptowania, wyrażania i radzenia sobie z nimi, a także rozpoznawania uczuć innych osób. Dziecko podczas zajęć z kartami rozwija również umiejętność koncentracji, pamięć, percepcję wzrokową i spostrzegawczość. Uczy się, a jednocześnie dobrze się bawi: odgrywa różne role, mówi językiem uczuć, wymyśla niezwykłe historie i rozwiązuje zagadki. W trakcie zabaw o uczuciach bez wątpienia samo doświadczy wielu z nich. Jedno jest więc pewne – emocji przy tej publikacji nie zabraknie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 134 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co czuję? : instrukcje zachowań / Ewelina Młynarczyk-Karabin, Diana Aksamit. - Wydanie I - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2021. - 47, [1] strona : ilustracje ; 29 cm.
(Pewny Start)
Publikacja zawiera informacje i instrukcje w formie tekstu do łatwego czytania oraz zdjęcia przedstawiające wybrane sytuacje z życia codziennego. Opisano tu również emocje takie jak złość, smutek, radość i wdzięczność, omówiono zasady związane z ich wyrażaniem. Treści zawarte w książce - informacje, instrukcje oraz zdjęcia - zostały opracowane i dobrane z uwzględnieniem możliwości i potrzeb dzieci. Publikacja może być wykorzystana jako pomoc dla dziecka w czynnościach dnia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krzyś i Leon to przyjaciele z jednej klasy, których spotykają trudności dobrze znane wszystkim uczniom. Historyjki opowiadające o ich codziennych doświadczeniach pozwolą więc dzieciom zrozumieć i przezwyciężyć różne problemów związane z funkcjonowaniem społecznym. Tematy poruszone w materiałach to między innymi: nawiązywanie znajomości z nowymi uczniami w klasie asertywność ignorowanie krytykowanie kompromis siła plotki strach. Trening Umiejętności Społecznych Opowiadania o małych i dużych problemach społecznych Krzysia i Leona zostały przedstawione w formie kart pracy. Historyjki uzupełniają pytania do tekstu oraz ćwiczenia dla uczniów klas 1?6. Dzięki temu ćwiczenia doskonale nadają się do wykorzystania podczas Treningu Umiejętności Społecznych, godziny wychowawczej czy zajęć rewalidacyjnych. Dołączony aneks zawiera z kolei rysunki postaci, które służą do nazywania emocji bohaterów opowiadań. Ilustracje można wyciąć i zalaminować. Dzieci mogą rysować na nich za pomocą suchościeralnego pisaka emocje, które odczuwają bohaterowie historyjek. Mogą to robić podczas słuchania/czytania opowiadań, a także nadać postaciom odpowiednie imiona czy wypisać ich cechy. Korzystanie z suchościeralnego pisaka i zalaminowanych kart pozwoli na ich wielokrotne użycie. Historyjki społeczne Forma historyjek społecznych ułatwia poruszenie problemów, z jakimi dzieci mogą się spotkać w szkole, a z którymi nie zawsze wiedzą, jak sobie poradzić. Opowiadania pozwalają na zrozumienie tematu, wczucie się w rolę postaci, a także nazwanie emocji, omówienie zachowań dobrych i niewłaściwych, a w konsekwencji ? sformułowanie sposobów na rozwiązanie szkolnych problemów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem O autorce: dr Rebecca Rolland – logopeda, pisarka, wykładowczyni akademicka na Wydziale Edukacji na Uniwersytecie Harvarda, współpracuje z pacjentami na Oddziale Neurologii Szpitala Dziecięcego w Bostonie, doradczyni Banku Światowego w zakresie opracowywania programów nauczania. Mieszka w Bostonie z mężem i dwójką kochających rozmowy dzieci. O książce: Jestem pewna, że każdego dnia mówisz do swojego dziecka setki słów. Ta książka pomoże ci zamienić je w wartościową rozmowę, której oboje potrzebujecie, by rozwijać się, spełniać i wzrastać w relacji. Stwórz do niej okazję w swoim rodzicielstwie. Niech rozmowa wspiera was w codziennej miłości. Aleksandra Sileńska – psycholożka, psychoterapeutka, autorka bloga Mama Terapeutka, spełniająca się mama i zakochana w życiu kobieta. Tytuł oryginalny: The Art of Talking with Children Tłumacz: Marta Komorowska, Justyna Rudnik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 263 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Puszka : dobre rozmowy na ważne tematy / Magdalena Wegner-Jezierska ; [ilustracje Joanna Remus-Duda]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - Teka (14, [1] strona, [40] kart, 1 puszka do złożenia) : ilustracje ; 31 cm.
Prezentujemy atrakcyjną i prostą w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja – oparta na formule pracy znanej jako „puszka Pandory” – powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12–20 lat. W skład zestawu wchodzą: zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień; 360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: emocje, rodzina, zdrowie, cele, odmienność, nękanie, śmierć; zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji; puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania. Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi. Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA - propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA - pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji ASERTYWNOŚĆ - stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIZYWANIA - w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji MENTALIZACJA - to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób ORGANIZACJA CZASU - scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów ZDROWIE PSYCHICZNE - scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi ROZWÓJ OSOBISTY - zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 426 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 090 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 837 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 718 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 783 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 497 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej