Specjalne potrzeby komunikacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(22)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje fachowe
(13)
Druki ulotne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(7)
Tarnów czytelnia
(4)
Bochnia wypożyczalnia
(6)
Brzesko wypożyczalnia
(4)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(9)
Autor
Borowska Magdalena
(3)
Czarnkowska Mariola
(3)
Lipa Anna (logopeda)
(3)
Wójcik-Topór Paulina
(3)
Łojewska Aleksandra
(3)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Chojnacka Anna (1979- )
(1)
Fenert Marzena
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Kuźniarska Joanna
(1)
O'Regan Fintan J. (1960- )
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Waliś Robert
(1)
Wianecka Elżbieta
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Zawierucha Anna
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Żukowska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(20)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Terapeuci zajęciowi
(8)
Nauczyciele
(6)
Psycholodzy
(6)
Rodzice
(6)
Logopedzi
(5)
Chorzy z afazją
(3)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(3)
Dorośli
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Neurolodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pediatrzy
(2)
Przedszkola
(2)
Psychiatrzy
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(11)
Materiały pomocnicze
(5)
Karty pracy ucznia
(3)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(2)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wykreślanki to zeszyt z ćwiczeniami dla młodzieży i dorosłych, u których występują trudności z czytaniem i pisaniem, aktualizacją słów, linearnym przetwarzaniem informacji, koncentracją i uwagą. Zaburzenia te występują m.in. u osób z: • dysleksją, • afazją, • niedosłuchem, • niepełnosprawnością intelektualną, • chorobami neurodegeneracyjnymi. Publikacja zawiera wykreślanki: • typowe, w których należy odnaleźć podane pod planszą wyrazy, • opisowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym opisom, • obrazkowe, w których należy odnaleźć wyrazy odpowiadające zamieszczonym obrazkom, • z kategoryzacją, w których należy samodzielnie odszukać wyrazy przynależące do podanej kategorii, • słowotwórcze, w których należy odnaleźć na przykład synonimy bądź antonimy podanych wyrazów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110 049 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 777 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Wykreślanki 2. Zbiór ćwiczeń dla młodzieży i dorosłych z trudnościami językowymi to zestaw zróżnicowanych zadań, na który składają się wykreślanki typowe, obrazkowe, z kategoryzacją, słowotwórcze i literowe. Publikacja przychodzi z pomocą osobom z różnego rodzaju problemami, m.in.: • dysleksją, • afazją, • niedosłuchem, • niepełnosprawnością intelektualną, • chorobami neurodegeneracyjnymi. Wykreślanki przydadzą się zarówno w szkole – na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych, w gabinecie terapeutycznym – u logopedy, pedagoga, psychologa, jak i w domu. Publikacja ma atrakcyjną formułę łamigłówek, może być więc także świetnym sposobem na spędzenie wolnego czasu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Pomoc dydaktyczna skierowana do rodziców, terapeutów i pedagogów pracujących z dziećmi z autyzmem. Celem proponowanych zadań jest rozwijanie zdolności różnicowania pytań. W teczce znajduje się: instrukcja (przykłady ćwiczeń); 37 kart z fotografiami miejsc; 4 plansze ze zdjęciami postaci i zwierząt do wycięcia; spis miejsc oraz postaci i zwierząt. Zestaw plansz w teczce to zbiór fotografii różnych miejsc, z którymi dzieci mogą mieć styczność na co dzień lub podczas wyjazdów. Plansze przygotowane są z myślą o uczniach, którzy rozpoznają dane miejsca oraz postaci i potrafią je nazwać. Mają jednak problem z różnicowaniem pytań: "kto?", "co?", "gdzie?", "co robi?", "z kim?".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Seria „Terapia funkcji poznawczych” jest zbiorem ćwiczeń umysłowych przygotowanych z myślą o osobach dorosłych. Zadania te służą wspomaganiu treningu: pamięci, orientacji, koncentracji, myślenia, funkcji językowych i wzrokowo-przestrzennych. Ćwiczenia umysłowe wspomagają proces zapamiętywania, myślenia, rozumienia i poprawiają sprawności komunikacyjne. Proponowane ćwiczenia mogą być stosowane zarówno w terapii psychologicznej, jak i logopedycznej. Mogą być wykorzystywane przez osoby dotknięte zaburzeniami funkcjonowania poznawczego, a także przez tych, którzy chcą zachować jak najdłużej swoją sprawność intelektualną. Seria składa się z trzech poziomów. Każdy z nich prezentuje inny stopień trudności przygotowanych zadań. Daje to możliwość dostosowania ćwiczeń do indywidualnych potrzeb. Materiał podzielony jest na rozdziały, które ułatwiają trening poszczególnych funkcji poznawczych. Ćwiczenia są polecane dla osób z zaburzeniami komunikacji językowej występującej w wyniku: afazji, zespołów otępiennych, choroby Alzheimera, dysleksji, obniżonej sprawności intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Seria „Terapia funkcji poznawczych” jest zbiorem ćwiczeń umysłowych przygotowanych z myślą o osobach dorosłych. Zadania te służą wspomaganiu treningu: pamięci, orientacji, koncentracji, myślenia, funkcji językowych i wzrokowo-przestrzennych. Ćwiczenia umysłowe wspomagają proces zapamiętywania, myślenia, rozumienia i poprawiają sprawności komunikacyjne. Proponowane ćwiczenia mogą być stosowane zarówno w terapii psychologicznej, jak i logopedycznej. Mogą być wykorzystywane przez osoby dotknięte zaburzeniami funkcjonowania poznawczego, a także przez tych, którzy chcą zachować jak najdłużej swoją sprawność intelektualną. Seria składa się z trzech poziomów. Każdy z nich prezentuje inny stopień trudności przygotowanych zadań. Daje to możliwość dostosowania ćwiczeń do indywidualnych potrzeb. Materiał podzielony jest na rozdziały, które ułatwiają trening poszczególnych funkcji poznawczych. Ćwiczenia są polecane dla osób z zaburzeniami komunikacji językowej występującej w wyniku: • afazji, • zespołów otępiennych, • choroby Alzheimera, • dysleksji, • obniżonej sprawności intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Umysłowa Osób Dorosłych)
Seria Terapia funkcji poznawczych jest zbiorem ćwiczeń umysłowych przygotowanych z myślą o osobach dorosłych. Zadania te służą wspomaganiu treningu: pamięci, orientacji, koncentracji, myślenia, funkcji językowych i wzrokowo-przestrzennych. Ćwiczenia umysłowe wspomagają proces zapamiętywania, myślenia, rozumienia i poprawiają sprawności komunikacyjne. Proponowane ćwiczenia mogą być stosowane zarówno w terapii psychologicznej, jak i logopedycznej. Mogą być wykorzystywane przez osoby dotknięte zaburzeniami funkcjonowania poznawczego, a także przez tych, którzy chcą zachować jak najdłużej swoją sprawność intelektualną. Seria składa się z trzech poziomów. Każdy z nich prezentuje inny stopień trudności przygotowanych zadań. Daje to możliwość dostosowania ćwiczeń do indywidualnych potrzeb. Materiał podzielony jest na rozdziały, które ułatwiają trening poszczególnych funkcji poznawczych. Ćwiczenia są polecane dla osób z zaburzeniami komunikacji językowej występującej w wyniku: - afazji - zespołów otępiennych - choroby Alzheimera - dysleksji - obniżonej sprawności intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 582 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ćwiczę, myślę, rozwijam się : trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji / Marzena Fenert. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2017. - Teka (4 zeszyty - 32 ; 32 ; 32 ; 32 strony, [9] kart tablic) : ilustracje (w tym kolorowe) ; 30 cm.
Karty pracy z serii "Ćwiczę, myślę, rozwijam się. Trening mowy i myślenia u dzieci z zaburzeniami komunikacji" to zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, wspomagających rozwój i rozumienie mowy. Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, grafomotoryczne, sekwencyjne, słuchowe i językowe, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi mającymi trudności w nabywaniu i rozumieniu mowy. W sumie kart jest 128 w 4 blokach plus tekturowe karty w liczbie 9. Publikację można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, oddziałach integracyjnych, na zajęciach logopedycznych i rewalidacyjnych. Karty mogą również wykorzystywać rodzice do pracy z dziećmi w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 586 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Iweta Kozłowska swoją publikacją „Patrzymy” krok po kroku zaczynając od podstaw wprowadza dzieci w świat czytania w umysłach. Karty pracy wraz z instrukcją stanowią gotowy szkielet, na którym można budować terapię dziecka w obszarze rozwijania umiejętności komunikacyjnych. Autorka dzięki bardzo ciekawym ćwiczeniom, angażującym dziecko uczy je kierunku patrzenia, budowania wyobrażeń o przedmiotach, których nie ma, które znikają z pola widzenia, ale także pomaga budować poprawne gramatycznie zdania dając przy tym dużo swobody terapeucie i dziecku. Teoria umysłu jest jedną z najbardziej obiecujących teorii psychologicznych wyjaśniających powstawanie i rozwój umysłowej reprezentacji świata dziecka. Stanowi narzędzie poznawcze, dzięki któremu jesteśmy w stanie przypisywać znaczenie zachowaniom ludzi na podstawie językowych i niejęzykowych aspektów komunikacji, dlatego też „Patrzymy” powinna stać się obowiązkowym zestawem ćwiczeń dla każdego terapeuty, który prowadzi dziecko mające językowe i komunikacyjne trudności w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. B 11 386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mycie rąk : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się /Katarzyna Sadowska, Aleksandra Łojewska ; [ilustracje Dawid Żabiński]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. - Teka (broszura: 8, [1]strona, skoroszyt: 15 stron, [3] karty tablic luzem) : ilustracje ; 31 cm + 4 paski rzepowe.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Mycie rąk to kolejna (po W deszczu i w słońcu, Antosiu na zielonej łące, Piłkach oraz Misiu i szalu) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Piłki :czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska, Aleksandra Łojewska ; [ilustracje Dawid Żabiński]. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - Teka (broszura: 11 stron, skoroszyt: 15 stron, [5] kart tablic luzem) : ilustracje ; 30 cm. + 6 pasków rzepowych.
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Piłki to kolejna (po W deszczu i w słońcu oraz Antosiu na zielonej łące) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. B 11 378 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka to poradnik dla nauczycieli i rodziców omawiający najczęściej spotykane specjalne potrzeby edukacyjne w środowisku szkolnym. Główna część książki składa się z opisu 15 najważniejszych rodzajów zaburzeń, przedstawiając ich cechy, skuteczne metody pracy oraz pomocne źródła publikacje książkowe oraz strony internetowe. Pozostała część książki dotyczy różnych metod pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także dodatkowe informacje o mniej popularnych rodzajach zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95 330 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 28 025 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 835 (1 egz.)
(dostępność ok. 07.06.2024)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
W deszczu i w słońcu jest pierwszą publikacją z serii "Czytaj i Rozmawiaj". Czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się. Stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zamieszczone w publikacji książeczki: Antoś i słońce oraz Antoś i deszcz pozwalają na aktywne czytanie, zawierają proste, krótkie historie z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książek symbole obrazkowe (PCS) pozwalają dziecku brać czynny udział w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć. Dziecko uczy się zadawać pytania, odpowiadać na nie, komentować. Może samodzielnie zdecydować, którą książkę chce przeczytać, czy chce czytać jeszcze, czy już skończyć. Książki są doskonałym pretekstem do wspólnych zabaw wokół tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prosty, rytmiczny, rymowany tekst z powtarzającymi się sekwencjami, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 812 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 265 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. ISSN 2450-7865 ; nr 942)
Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej się do naśladowania/powtórzenia rozwoju poznawczego i językowego dziecka zdrowego. Książka skierowana do terapeutów, logopedów, neurologopedów pracujących z dziećmi z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 492 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 031 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pytam i odpowiadam : karty ćwiczeń / Elżbieta Wianecka. - Kraków : Wydawnictwo "Arson", 2020. - 20 kart, 80 etykietek+broszura+ teka : kolorowe ilustracje ; 30 cm + 5 woreczków z kartonikami z napisami.
Program „Pytam i odpowiadam” z serii „Karty ćwiczeń” przeznaczony jest dla wszystkich osób z zaburzeniami komunikacji językowej. W szczególności dla dzieci z: • autyzmem, • Zespołem Aspergera, • Zespołem Downa, • alalią, • afazją, • z obniżeniem sprawności intelektualnej, • z porażeniem mózgowym, • opóźnionym rozwojem mowy, • SLI, • centralnymi zaburzeniami słuchu. Warunkiem kształtowania się umiejętności samodzielnego budowania zdań gramatycznie poprawnych jest rozumienie pytań, a potem ich użycie w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Etykietki z odpowiedziami na pytania umożliwiają efektywne uczenie się w działaniu, a jednoznaczne ilustracje pozwolą uczącemu się dziecku zrozumieć treść zdań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 891 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.06.2024)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w Przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 097 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej