Sorting
Source
Katalog zbiorów
(42)
Form of Work
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Gry i zabawki
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Status
available
(47)
unavailable
(1)
Branch
Tarnów multimedia
(13)
Tarnów czytelnia
(1)
Bochnia wypożyczalnia
(9)
Bochnia multimedia
(8)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Brzesko multimedia
(7)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(8)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
(2)
Author
Indrychowska Agata
(4)
Cedro Adam
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Knopik Katarzyna
(2)
Sieczko Dorota
(2)
Tytuła Marek
(2)
Baghramian Arvick
(1)
Chromiak Małgorzata
(1)
Cudnik Dorota
(1)
Dejko Jadwiga
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Malinowska Joanna (1962- )
(1)
Marcinkowska Dorota
(1)
Marek Bogusław
(1)
Michałowska Elżbieta
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa (1957- )
(1)
Pyrgies Dorota
(1)
Smoleń Teresa
(1)
Tres gra strategiczna
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(33)
Time Period of Creation
2001-
(15)
Country
Poland
(38)
No place, unknown, or undetermined
(4)
Language
Polish
(38)
English
(2)
Audience Group
6-8 lat
(12)
Dzieci
(10)
9-13 lat
(8)
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci
(3)
Klasa 1.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
14-17 lat
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Subject
Gry edukacyjne
(20)
Nauczanie początkowe
(9)
Gry i zabawy
(7)
Programowanie (informatyka)
(5)
Matematyka
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Uczenie się
(3)
Czytanie
(2)
Dodawanie (matematyka)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry planszowe
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Odejmowanie (matematyka)
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pisownia
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Przyroda
(2)
Uczucia
(2)
Wymowa
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje
(1)
Gniew
(1)
Gry strategiczne
(1)
Historia
(1)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(1)
Interpunkcja polska
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Kodowanie
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Logopedia
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie
(1)
Owoce
(1)
Pamięć
(1)
Pismo
(1)
Plastyka
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przyroda (przedmiot szkolny)
(1)
Psychoterapia
(1)
Radość
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rysunek
(1)
Samopoznanie
(1)
Smutek
(1)
Sylaby
(1)
Słuch
(1)
Słuchanie
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Tolerancja
(1)
Transport rowerowy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Ułamek
(1)
Warzywa
(1)
Współdziałanie
(1)
Zabawa
(1)
Zabawka edukacyjna
(1)
Zwierzęta
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania
(8)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Gry edukacyjne
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Broszura
(3)
Gry planszowe
(3)
Plansze do gry
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Hobby i czas wolny
(2)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
42 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko multimedia
There are copies available to loan: sygn. GR 00307 (1 egz.)
Book
In basket
Ten praktyczny przewodnik pokazuje rodzicom, nauczycielom i pedagogom, w jaki sposób można wzbogacić popularne gry w treści edukacyjne oraz jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy i rozwijania umiejętności dziecka. Zachęca opiekunów do wspólnego z dziećmi projektowania i wykonywania elementów lub całych gier. Przygotowany został z myślą o zabawie z dziećmi w różnych okolicznościach i miejscach: w domu, w szkole, przy realizacji programów wyrównawczych, podczas zajęć w świetlicach i innych placówkach wychowawczych. Niektóre zabawy można przenieść na szkolne boisko lub podwórko.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 933 (1 egz.)
Book
In basket
(Pus)
Książeczka, która powstała z myślą o dzieciach przygotowujących się do egzaminu na kartę rowerową. Zawartość merytoryczna książeczki obejmuje wszystkie zespoły zagadnień wymaganych przez egzaminatorów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 228 (1 egz.)
Book
In basket
Czytanie ze zrozumieniem. Cz.1 : lektury / redakcja Małgorzata Chromiak. - Wydanie 2. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2017. - 31 stron : ilustracje ; 23 cm.
(PUS)
(MINI PUS)
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci w klasach I-III. Zawiera bogaty materiał językowy służący doskonaleniu czytania ze zrozumieniem; opiera się na znanych dzieciom utworach literackich lub ich fragmentach. W oparciu o teksty literackie opracowane zostały rożne formy ćwiczeń, zabaw i quizów sprawdzających rozumienie i zapamiętywanie przeczytanego tekstu:uzupełnianie tekstu brakującymi wyrażeniami i zwrotami, pasującymi logicznie i gramatycznie doskonalenie zdolności kojarzenia faktów i zdarzeń, analizowania i zapamiętywania treści wzbogacanie słownictwa dziecka i rozwijanie jego zdolności porozumiewania się. Opracowane w książeczce ćwiczenia służą również jako forma wspierająca analizę lektur i sprawdzenie opanowania zagadnień gramatycznych.Atrakcyjna szata graficzna zachęca dziecko do zapoznania się z treścią lektur i wspiera proces rozumienia przeczytanego tekstu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 42286 (1 egz.)
Book
In basket
Ułamki : 1, Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych / [autor Dorota Cudnik]. - Wydanie VI - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2017 - 31, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(PUS)
operacji matematycznych przeprowadzanych na ułamkach, podyktowane jest nie tylko koniecznością wynikającą z programu nauczania, ale przede wszystkim potrzebą praktyczną. Książeczka Ułamki przeznaczona jest dla starszych uczniów nauczania zintegrowanego. Jest to bogaty zbiór ćwiczeń i zadań tekstowych, który przybliża dzieciom pojęcie ułamka i doskonali umiejętność posługiwania się ułamkami w konkretnych sytuacjach, dodawania i odejmowania ułamków zwykłych, porównywania i określania ich wielkości, dopełniania do całości, a także zmianę ułamków na liczby całkowite i odwrotnie, uczy doboru i utrwala właściwą terminologię. Ćwiczenie ułamków rozwija spostrzegawczość i wyobraźnię, umiejętność logicznego myślenia i zapamiętywania oraz wzmacnia koncentrację. Do korzystania z książeczki niezbędny jest "Zestaw Kontrolny PUS".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 229 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 226 (1 egz.)
Book
In basket
Koduj, szyfruj : ćwiczenia wprowadzające do kodowania. Cz. 2 / Agata Indrychowska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2019. - 31, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(PUS)
Kodowanie i programowanie to bardzo ważne i potrzebne w dzisiejszym świecie umiejętności. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczą się ich już dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych oraz jeden ze sposobów przygotowujących dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie. Książeczka "Koduj, szyfruj 2. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania" wpisuje się w ten trend i jest ciekawą propozycją uzupełniającą gamę pomocy i materiałów ćwiczących i rozwijających te umiejętności. Kodowanie kojarzy się najczęściej z pisaniem skomplikowanych programów komputerowych albo tworzeniem zawiłych wzorów lub schematów. Tymczasem programowanie czy też kodowanie to pewien sposób myślenia i szereg uniwersalnych zasad i reguł. Książeczka "Koduj, szyfruj" pokazuje, że kodowanie może być proste, opiera się bowiem na przykładach, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 940 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 738 (1 egz.)
Book
In basket
Koduj, szyfruj. 1, Ćwiczenia wprowadzające do kodowania / Agata Indrychowska. - Wydanie III. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2020. - 31, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Pus)
Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zawiera zadania, których celem jest ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 737 (1 egz.)
Book
In basket
Koduj, szyfruj. 1, Ćwiczenia wprowadzające do kodowania / [autor: Agata Indrychowska]. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, wrzesień 2018. - 31, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(PUS)
Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zawiera zadania, których celem jest ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu. Kodowanie i programowanie to bardzo ważne i potrzebne w dzisiejszym świecie umiejętności. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczą się ich już dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych oraz jeden ze sposobów przygotowujących dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie. Książeczka Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania wpisuje się w ten trend i jest ciekawą propozycją uzupełniającą gamę pomocy i materiałów ćwiczących i rozwijających te umiejętności. Kodowanie kojarzy się najczęściej z pisaniem skomplikowanych programów komputerowych albo tworzeniem zawiłych wzorów lub schematów. Tymczasem programowanie czy też kodowanie to pewien sposób myślenia i szereg uniwersalnych zasad i reguł. Książeczka Koduj, szyfruj pokazuje, że kodowanie może być proste, opiera się bowiem na przykładach, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień. Zawarte w książeczce Koduj, szyfruj zadania stworzone zostały z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu. Te pierwsze gry i zabawy z kodowaniem odpowiadają potrzebom rozwojowym dzieci. Ich celem jest rozwój koncentracji, logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Ułożone są one zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Dzieci nie muszą rozwiązywać ich po kolei, mogą wybierać te, które są dla nich ciekawe i które przyciągają ich uwagę. Zgodnie z zasadą PUS, czyli „pomyśl – ułóż – sprawdź”, pracują samodzielnie, we własnym tempie i samodzielnie sprawdzają poprawność wybranych odpowiedzi. Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka, z której można korzystać w czasie zajęć szkolnych, kółek zainteresowań, edukacji domowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 397 (1 egz.)
Book
In basket
Koduj, szyfruj. 1, Ćwiczenia wprowadzające do kodowania / [autor: Agata Indrychowska]. - Wydanie II. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, kwiecień 2019. - 31, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(PUS)
Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zawiera zadania, których celem jest ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, czyli kompetencji niezbędnych w codziennym życiu. Kodowanie i programowanie to bardzo ważne i potrzebne w dzisiejszym świecie umiejętności. Zgodnie z obowiązującą podstawą programową uczą się ich już dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to wstęp do późniejszych zajęć informatycznych oraz jeden ze sposobów przygotowujących dzieci do życia we współczesnym skomputeryzowanym świecie. Książeczka Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania wpisuje się w ten trend i jest ciekawą propozycją uzupełniającą gamę pomocy i materiałów ćwiczących i rozwijających te umiejętności. Kodowanie kojarzy się najczęściej z pisaniem skomplikowanych programów komputerowych albo tworzeniem zawiłych wzorów lub schematów. Tymczasem programowanie czy też kodowanie to pewien sposób myślenia i szereg uniwersalnych zasad i reguł. Książeczka Koduj, szyfruj pokazuje, że kodowanie może być proste, opiera się bowiem na przykładach, z którymi każdy z nas ma do czynienia na co dzień. Zawarte w książeczce Koduj, szyfruj zadania stworzone zostały z myślą o pierwszych krokach w kodowaniu. Te pierwsze gry i zabawy z kodowaniem odpowiadają potrzebom rozwojowym dzieci. Ich celem jest rozwój koncentracji, logicznego myślenia, analizowania i wyciągania wniosków. Ułożone są one zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Dzieci nie muszą rozwiązywać ich po kolei, mogą wybierać te, które są dla nich ciekawe i które przyciągają ich uwagę. Zgodnie z zasadą PUS, czyli „pomyśl – ułóż – sprawdź”, pracują samodzielnie, we własnym tempie i samodzielnie sprawdzają poprawność wybranych odpowiedzi. Koduj, szyfruj. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania to książeczka, z której można korzystać w czasie zajęć szkolnych, kółek zainteresowań, edukacji domowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 939 (1 egz.)
Board game
In basket
Kubik : gra logiczna / Jan Amos Jelinek. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, [2024]. - 1 gra (36 wzorów ; 5 kolorowych drewnianych sześcianów) : drewno, papier, kolor ; 5x16x16 cm + instrukcja (1 karta złożona : ilustracje ; 14 cm).
Albert Einstein powiedział kiedyś: „…wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona…”. Kształtowanie wyobraźni polega na obracaniu w umyśle wyobrażonych rzeczy aż staną się wyraziste. Takie właśnie operacje umysłowe wyzwala wśród graczy „Kubik”. Gra przeznaczona jest dla dzieci od 5 roku życia, młodzieży i dorosłych otwartych na rywalizację. Celem edukacyjnym gry jest kształtowanie intuicji geometrycznej, orientacji w przestrzeni i kombinatorycznego myślenia. Gra ogranicza się do następującej zasady: przestawiasz jeden kubik tak, aby cały układ klocków odzwierciedlał twój wzór z wylosowanej przez Ciebie karty. Ponieważ każdy gracz ma inny wzór, spoglądasz na układ bardzo uważnie. Kto szybciej będzie dostrzegał podobieństwa, ten zwycięży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia multimedia
There are copies available to loan: sygn. G 171 (1 egz.)
Board game
In basket
Labirynt : gra logiczna / Jan Amos Jelinek. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, [2024]. - 1 gra (35 dwustronnych plansz ; 6 pionków) : drewno, papier, kolor ; w pudełku 5x16x16 cm + instrukcja (1 karta złożona : ilustracje ; 14 cm).
„LABIrynt” to uniwersalna gra logiczna dla graczy powyżej 6. roku życia. Charakteryzuje się prostymi zasadami, ale mocno aktywizuje wszystkich graczy. To chyba jedyna gra planszowa, w którą jednocześnie może grać nawet 35 osób. Założenia gry zostały opracowane przez pedagogów pracujących na co dzień z dziećmi i mających wieloletnie doświadczenie w pracy z nimi. Są odbiciem treści zawartych w podstawie programowej nauczania zintegrowanego. Dzięki temu z powodzeniem mogą być wykorzystywane jako uzupełniający materiał dydaktyczny. Grając w „LABIrynt” dzieci nabywają i utrwalają umiejętność orientacji na płaszczyźnie. Uczestnicząc w rozgrywce ćwiczą też koncentrację, logiczne myślenie, przewidywanie i wyciąganie wniosków. Dorosłym, którzy sięgną po „LABIrynt”, gra dostarczy wiele emocji i umożliwi intelektualną rywalizację, ponieważ wymusza skupienie, podzielność uwagi przy kontrolowaniu ruchów swoich przeciwników oraz przewidywania posunięć tak, aby samemu jak najszybciej dojść do celu. Jest w niej duża losowość, która generuje zaskakujące sytuacje. W połączeniu z wielością kombinacji sprawią one, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna. Gra „LABIrynt” może być doskonałą rozrywką intelektualną i towarzyską, a przede wszystkim atrakcyjną pomocą edukacyjną w szkole.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Bochnia multimedia
There are copies available to loan: sygn. G 172 (1 egz.)
Brzesko multimedia
There are copies available to loan: sygn. GR 00511 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska multimedia
There are copies available to loan: sygn. GR 144 (1 egz.)
Book
In basket
Dyslektyczne potyczki. 2, Zadania obrazkowo-językowe / Katarzyna Knopik. - Wydanie I - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2019. - 31, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(PUS)
"Dyslektyczne potyczki 2. Zadania obrazkowo-językowe" to druga z serii 3 książeczek PUS przeznaczonych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym, zagrożonych dysleksją oraz dyslektycznych, a także dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. Zawarte w książeczkach zadania doskonalą – niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania – umiejętności ogólnorozwojowe takie jak: analizę i syntezę wzrokową analizę i syntezę słuchową pamięć koncentrację myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe. Uruchamiają też strategie lewopółkulowe, przez co znajdą zastosowanie nie tylko wśród dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak też w czasie ćwiczeń w domu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 934 (1 egz.)
Book
In basket
Dyslektyczne potyczki. 3, Zadania językowe / Katarzyna Knopik. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2019. - 31, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(PUS)
Zadania w kolejnych książeczkach serii "Dyslektyczne potyczki" zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od łatwiejszych do trudniejszych. W części 1 znajdują się zadania oparte głównie na materiale obrazkowym, niewymagające jeszcze umiejętności samodzielnego, płynnego czytania. Część 2 to ćwiczenia oparte na materiale obrazkowo-językowym, wymagające znajomości liter, sylab, cyfr oraz umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów. Część 3 zawiera zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek oraz znaków, a także umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych. Ilustracje znajdujące się w książeczkach z serii "Dyslektyczne potyczki" to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne, które dodatkowo wspomagają procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów. Niektóre ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez terapeutów i pedagogów jako materiał diagnostyczny. Rozpoczynając pracę z dzieckiem mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia, aby stwierdzić, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu. "Dyslektyczne potyczki" to taki materiał w Systemie Edukacji PUS, który od dawna był oczekiwany przez wielu pedagogów, terapeutów i rodziców. Mamy nadzieję, że książeczki spodobają się również dzieciom, do których są adresowane.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 935 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Tarnów czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 104 086 (1 egz.)
Book
In basket
(PUS)
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności. W tym też sensie niniejsza książka powstała w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń. Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
"(…) niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym." [Prof. dr hab. Bogusław Śliwerski Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30 822 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 270 (1 egz.)
Book
In basket
(PUS)
Kto ty jesteś? Wiedza o Polsce to książeczka, która pomoże utrwalić i poszerzyć wiadomości zdobywane na lekcjach w szkole. Znajdujące się w niej ćwiczenia wspierają umiejętność koncentracji, logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Ich ciekawa i zróżnicowana forma skutecznie angażuje uwagę i skłania do poszukiwania rozwiązań. Niektóre z ćwiczeń opierają się na pracy z mapą. Inne pozwalają korzystać dzieciom z wiedzy zdobywanej w codziennym życiu. Wszystkie dostarczają dobrej zabawy. Z racji zróżnicowanej tematyki nie jest konieczne rozwiązywanie wszystkich zadań po kolei; uczeń może wybierać te, które go interesują najbardziej; może rozwiązywać je we własnym, odpowiadającym mu tempie i – dzięki sprawdzonemu sposobowi pracy z zestawem kontrolnym PUS – samodzielnie sprawdzać poprawność wykonanych ćwiczeń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 938 (1 egz.)
Brochure
In basket
Happy English. 2 / [aut. Bogusław Marek ; il. Marek Tytuła]. - Wydanie V. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, 2016. - 31, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Pus)
Książeczka “Happy English 2” jest kontynuacją treści zawartych w “Happy English 1”. Zawarte w niej ćwiczenia pomagają utrwalać i poszerzać słownictwo związane z żywnością, życiem w mieście, nazywaniem czynności, określaniem cech osób i przedmiotów. Przeznaczona dla dzieci w młodszych klasach szkoły podstawowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 31 223 (1 egz.)
Board game
In basket
Emocje : nazywam, rozumiem, wyrażam / Dorota Sieczko, Elżbieta Michałowska. - Kraków : Wydawnictwo Epideixis, [2018]. - 1 gra (6 plansz (5 plansz tematycznych i 1 plansza końcowa), 1 kostka, 5 pionków) : karton, tektura, drewno, tkanina, kolor ; w pudełku 28x28x3 cm + instrukcja (15, [1] strona : kolor ; 24 cm)..
Planszowa gra terapeutyczna EMOCJE – nazywam, rozumiem, wyrażam - skierowana jest do wszystkich grup wiekowych oraz przeznaczona do rozgrywki w każdym miejscu i czasie. Gra stanie się nieodzownym narzędziem pracy dla terapeutów, psychologów, pedagogów, trenerów, coachów i wszystkich tych osób, które na co dzień mają do czynienia z trudnościami w wyrażaniu emocji. Sprawdzi się w gabinetach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w gabinetach terapeutycznych, w gabinetach pedagogów szkolnych. Niewątpliwym atutem gry jest możliwość wykorzystania jej walorów zarówno podczas sesji terapeutycznych, jak i szkoleń czy rozgrywek rodzinnych. Przy wykonywaniu kolejnych zadań gracze w formie zabawy będą trenować swoje umiejętności związane z określaniem i wyrażaniem własnych emocji. Głównym celem terapeutycznym gry jest omówienie czterech podstawowych emocji: radości, złości, smutku, lęku oraz doskonalenie umiejętności nazywania i konstruktywnego wyrażania emocji. Dodatkowo gracze będą mogli kształtować takie zdolności jak: współpraca, tolerancja i akceptacja innych, nawiązywanie pozytywnych relacji, budowanie poczucia własnej wartości, aktywne słuchanie, umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej, czerpanie przyjemności oraz satysfakcji ze wspólnej zabawy oraz możliwości przebywania w grupie. Jednorazowo w grę może grać do 5 graczy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Tarnów multimedia
There are copies available to loan: sygn. G 291 (1 egz.)
Bochnia multimedia
All copies are currently on loan: sygn. G 17 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.12.2025)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36 261 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again