Komunikacja interpersonalna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(224)
Forma i typ
Książki
(220)
Poradniki i przewodniki
(40)
Publikacje fachowe
(40)
Publikacje dydaktyczne
(33)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Artykuły
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(289)
wypożyczone
(25)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(82)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(3)
Tarnów multimedia
(2)
Tarnów czytelnia
(25)
Bochnia wypożyczalnia
(56)
Brzesko wypożyczalnia
(52)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(92)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(2)
Autor
Kania Iwona
(4)
Ogonowska Agnieszka
(4)
Szwinta-Dyrda Alicja
(4)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(4)
Baron-Cohen Simon
(3)
Berne Eric (1910-1970)
(3)
Hadwin Julie
(3)
Kordziński Jarosław
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Pinker Susan
(3)
Szwajda Aleksandra
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adler Ronald B. (1946- )
(2)
Asmann Miłosz
(2)
Baran Jolanta
(2)
Berendt Joanna
(2)
Dix Paul
(2)
Dryden Gordon
(2)
Duda Anna K
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Greene Ross W
(2)
Gut Magdalena
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Howlin Patricia
(2)
Icard Michelle
(2)
Izdebski Paweł
(2)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(2)
Jagiełło Maria
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(2)
Mikrut Adam
(2)
Moran Paddy-Joe
(2)
Moskal Maria
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Petrie Pat
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Sendor Magdalena
(2)
Silberman Mel
(2)
Siudut-Stajura Anna
(2)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(2)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(2)
Szczepanik Monika
(2)
Szwałkiewicz Elżbieta
(2)
Trusiewicz Marlena
(2)
Tyralik-Kulpa Ewa
(2)
Zaborowski Zbigniew
(2)
Adler Ronald B
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Alda Alan (1936- )
(1)
Arwaniti Anna
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baney Joann
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Baranowski Tadeusz
(1)
Barber Karra M
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barker Alan (1956- )
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Baumgartner Paul Johannes
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bernatek Beata
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Biesaga-Słomczewska Elżbieta Jadwiga
(1)
Biełajczuk Gosia
(1)
Bittel Lester R. (1918- )
(1)
Blok Beata
(1)
Bocheńska Katarzyna
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Bonini Sandrine
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Boszczyk Natalia
(1)
Brett Regina
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata
(1)
Bugaj Justyna
(1)
Buk Katarzyna
(1)
Bury Magdalena
(1)
Błaszczak Ewa (coach)
(1)
Carnegie Dale
(1)
Cenini Alfredo
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Cialdini Robert B
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cichawa Paweł
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dambach Karl E
(1)
De Bono Edward
(1)
Doktór Jan
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dudek Zenon Waldemar
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(64)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(113)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(120)
nieokreślony (s.l.)
(103)
Język
polski
(121)
Odbiorca
Nauczyciele
(31)
Rodzice
(30)
Dzieci
(13)
6-8 lat
(10)
9-13 lat
(10)
Młodzież
(8)
Psychoterapeuci
(8)
Pedagodzy
(7)
0-5 lat
(5)
14-17 lat
(5)
Terapeuci
(5)
Psycholodzy
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Dorośli
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Studenci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Duchowni
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Filozofowie
(1)
Gerontolodzy
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Politolodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjolodzy
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(2444)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1564)
Komunikacja interpersonalna
(-)
Rodzina
(1320)
Wychowanie
(1309)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1054)
Szkolnictwo
(1037)
Nauczyciele
(1012)
Historia
(1008)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(693)
Psychologia
(658)
Fizyka
(652)
Kultura
(640)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(580)
Biografie
(572)
Uczucia
(563)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Przyjaźń
(471)
Dzieci
(468)
Przyroda
(453)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(364)
Socjologia
(362)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(352)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Opowiadanie dziecięce polskie
(317)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(314)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(301)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Wartość
(284)
Agresywność
(283)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(256)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
a szkolnictwo
(2)
a uczniowie
(2)
Grudziądz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
a nauczyciele
(1)
Gatunek
Poradnik
(56)
Opracowanie
(20)
Scenariusz zajęć
(13)
Praca zbiorowa
(12)
Podręcznik
(11)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Karty pracy ucznia
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
Monografia
(4)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Gry planszowe
(1)
Gry w karty
(1)
Materialy pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(69)
Psychologia
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(17)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rozwój osobisty
(10)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Językoznawstwo
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Historia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
224 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Puszka : dobre rozmowy na ważne tematy / Magdalena Wegner-Jezierska ; [ilustracje Joanna Remus-Duda]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - Teka (14, [1] strona, [40] kart, 1 puszka do złożenia) : ilustracje ; 31 cm.
Prezentujemy atrakcyjną i prostą w formie pomoc, która doskonale sprawdzi się podczas zajęć treningu umiejętności społecznych, lekcji wychowawczych, socjoterapii, terapii indywidualnej czy rodzinnych dyskusji w domu. Publikacja – oparta na formule pracy znanej jako „puszka Pandory” – powstała z myślą o młodych ludziach w wieku 12–20 lat. W skład zestawu wchodzą: zeszyt z instrukcją, wskazówkami dla moderatora grupy oraz komentarzem do każdego z omawianych zagadnień; 360 pytań dotyczących 12 ważnych tematów, takich jak m.in.: emocje, rodzina, zdrowie, cele, odmienność, nękanie, śmierć; zestaw startowy z 30 zasadami dobrej dyskusji; puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują pytania. Na czym polega praca z „Puszką”? Członkowie grupy kolejno losują pytania, odczytują je na głos, a następnie odpowiadają na nie. Moderator podtrzymuje dyskusję, dopytując, podając w wątpliwość, zwracając się do pozostałych członków grupy po odpowiedzi. Zajęcia z wykorzystaniem „Puszki” to nie tylko nauka dyskusji czy trening wypowiadania się na forum grupy, ale także sposób na zintegrowanie uczniów, nauka mentalizacji oraz tolerancji i szacunku wobec innych punktów widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA - propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA - pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji ASERTYWNOŚĆ - stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIZYWANIA - w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji MENTALIZACJA - to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób ORGANIZACJA CZASU - scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów ZDROWIE PSYCHICZNE - scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi ROZWÓJ OSOBISTY - zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 426 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 090 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 837 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 718 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 783 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiadanie historii (storytelling) jest jedną z najstarszych i najważniejszych umiejętności znanych ludzkości. To ponadczasowe narzędzie, które pomaga celebrować radość życia i stawiać czoła wyzwaniom. Dzięki niemu dzieci łatwiej będą radzić sobie z emocjami, nauczą się empatii czy lepiej zrozumieją świat, w którym żyjemy. Ponadto opowiadanie historii kultywuje znaczenie więzi między opowiadającym a słuchaczem oraz budowanie intymności i zaufania między rodzicem czy opiekunem a dzieckiem. W tej zachwycającej książce Silke Rose West i Joseph Sarosy – nauczyciele wczesnoszkolni z wieloma godzinami doświadczenia w opowiadaniu historii – prezentują kluczowe elementy storytellingu. Ich zaskakująco prosta metoda układania oryginalnych i pomysłowych historii uczyni z każdego eksperta gawędziarstwa. Za sprawą tej intuicyjnej techniki wykorzystującej elementy zaczerpnięte z życia codziennego opowiadanie historii będzie wyjątkowo łatwe. Przenosząc punkt ciężkości z tworzenia narracji na wzmocnienie relacji z dzieckiem, książka ta obudzi umiejętności, o których istnieniu nie wiedzieliście. W komplecie z praktycznymi poradami i odrobiną nauki wyjaśnia, w jaki sposób historie wzbogacają nasze życie. To lektura obowiązkowa dla rodziców, dziadków, nauczycieli i opiekunów. Książka pomoże ci odkryć historie, które już są w tobie, tylko czekają na opowiedzenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 021 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 927 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich zatytułowana jest Perspektywa komunikacyjna wobec dydaktyki języków nierodzimych jako zjawiska społecznego, natomiast druga nosi tytuł Perspektywa komunikacyjna a wybrane zjawiska społeczne. Wspólnym mianownikiem obydwu części jest wyraz komunikacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mam przed sobą interesujące opracowanie traktujące o trzech bardzo ważnych sprawach dzisiejszej edukacji szkolnej; jest to precyzyjny wykład o wielkiej triadzie wpływającej na jakość kształcenia; na tę triadę składają się takie elementy, jak: język - komunikacja - edukacja wczesnoszkolna. (…) Praca dwóch kieleckich autorek znacząco rozszerza naszą wiedzę lingwistyczną i pedagogiczną o fundamentalnej wartości języka i komunikacji między dwoma podstawowymi podmiotami dyskursu edukacyjnego, czyli między nauczycielem a uczniem (całą klasą). W pracy udowodniono, że udana komunikacja, bogaty, różnorodny w swoich tekstach i zróżnicowanych aktach mowy język nauczyciela i ucznia są mocnymi przesłankami powodującymi fortunność edukacji. Podziwiam wykład merytoryczny poświęcony analizie komunikacyjnej procesu dydaktycznego ze szczególnym uwzględnieniem podstawowej jednostki tego procesu, jaką jest lekcja. Książka ujmuje świetną analizę zarówno „komfortu” komunikacyjnego, wszystkich ułatwień dialogu podstawowego między nauczycielem a uczniem, jak i barier komunikacyjnych, które zostały bardzo dobrze rozpoznane”. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Ożoga
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 708 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41434 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
XXI wiek to czas szybkiego tempa postępu cywilizacyjnego, wdrażania w życie nowych technologii i nowych jakościowo relacji społecznych. Nie byłoby to jednak możliwe bez pracy, której współczesny człowiek poświęca dużo czasu (…), w efekcie czego brakuje mu go zarówno dla siebie, jak i osób z najbliższego otoczenia, co z kolei determinuje w dużym stopniu zachowania społeczne. Taki stan niejednokrotnie generuje stres i zmęczenie, a to prowadzi do wielu kryzysów, z którymi na początku można sobie poradzić, lecz w miarę ich narastania staje się to coraz trudniejsze i powoduje wiele konfliktów, o różnorakim podłożu i zabarwieniu emocjonalnym, dotyczących kwestii codziennego życia zawodowego, rodzinnego oraz relacji społecznych, tak interpersonalnych, jak i instytucjonalnych. W pewnym momencie nie ma już nawet nadziei na poprawę sytuacji. Niezbędne jest wówczas uzyskanie wykwalifikowanej pomocy i wsparcia społecznego, w tym wsparcia w drodze mediacji sądowych oraz interwencji kryzysowej. Stąd też w świecie wielu konfliktów i kryzysów problematyka ta nabiera szczególnego znaczenia i staje się ważnym zagadnieniem w sferze nauki i praktyki społecznej (…). Recenzowana monografia niewątpliwie poszerza wiedzę zarówno o mediacjach sądowych, jak i interwencji kryzysowej, mocno ją osadzając w praktyce społecznej i obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa. (…) Jest wartościową publikacją i zalecam jej lekturę specjalistom, którzy na co dzień stosują w praktyce mediacje sądowe oraz podejmują interwencje kryzysowe. (z recenzji dr. hab. Andrzeja Urbanka, prof. AP)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 169 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 92)
W kontekście funkcjonowania instytucji bibliotecznych można wyszczególnić wiele rodzajów zasobów niematerialnych, które w nich funkcjonują i mogą być wykorzystywane w celu podnoszenia sprawności organizacyjnej oraz zwiększania atrakcyjności usług. Każda biblioteka dysponuje niepowtarzalnym, indywidualnym zasobem wartości, w inny sposób je rozbudowując, pozyskując i wykorzystując. Instytucje te dążą bowiem do odmiennych modeli organizacyjnych i koncentrują się na zdobywaniu różnych wartości w różnym czasie. Do najważniejszych zasobów niematerialnych bibliotek można zaliczyć: kapitał ludzki oraz umiejętności zarządzania wiedzą, zdolność do budowania strategii, pozwalających na przetrwanie w trudnym dla bibliotek czasie, a także umożliwiających ich rozwój i umacnianie pozycji w otoczeniu społecznym. W książce przedstawiono referaty prezentujące tą tematykę, jakże ważną dla współcześnie działających bibliotek. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 050 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24 790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto pierwsza książka, która stanowi praktyczny poradnik z zakresu rozwoju osobistego dla młodzieży. Dowiedzą się w nim o tym, jak skutecznie odnieść sukces i rozwiązać problemy! Okres dorastania i buntu jest szczególnie trudny w życiu człowieka i podatny na błędy. To wtedy najwięcej eksperymentujemy, nie jesteśmy pewni naszej roli w społeczeństwie i nie do końca wiemy, co chcielibyśmy robić w przyszłości. Chociaż na rynku dostępnych jest wiele poradników na temat rozwoju osobistego, trudno jest znaleźć coś poświęconego szczególnie młodzieży. W tym przypadku jednak z pomocą przychodzi książka Chcę być kimś, czyli jak osiągać cele w czasach gdy wszyscy dookoła mają wywalone. Już sam intrygujący tytuł powinien przyciągnąć niejedną młodą osobą. Wiadome w końcu jest, że dorastając nie wolno się niczym za bardzo przejmować i raczej powinno się odnosić sceptycznie do sukcesów. Skąd więc pomysł na to, aby nagle osiągać cele? Jest to już trzecia część autora na temat tego, jak zostać w życiu kimś i zdecydować o tym za młodu. Cała seria zawiera aż szesnaście obszarów osobowości, nad którymi trzeba popracować. W tym tomie poruszone zostaną kwestie relacji, bariery, komunikacji i autorytetów. Autor kolejno wyjaśnia je i tłumaczy, na czym polegają zachodzące w nich zmiany podczas dojrzewania. W czasie, kiedy wszyscy starają się wmówić nastolatkom, że są nieistotni i mało ważni, Michał Zawadka przyjmuje całkowicie inną rolę. Oto osoba, która głośno twierdzi, że potencjał drzemie w każdym, niezależnie od wieku i doświadczenia. Wydobycie go jest kluczowym zadaniem dorosłych i nikt nie ma prawa twierdzić inaczej. Chcę być kimś! to nie tylko poradnik, który zawiera wskazówki na radzenie sobie ze światem i sobą. Przede wszystkim próbuje ON zmienić sposób myślenia każdego Czytelnika, który po niego sięgnął i pokazać mu, jaki jest wyjątkowy. Nie musisz być taki sam jak koledzy, aby być docenionym. Wybór własnej ścieżki jest trudny w okresie buntu i rozchwiania, ale w przyszłości z pewnością zaowocuje znacznie szybciej i efektywniej. Z początku może to wydawać się trudne i niemożliwe, ale każdy Czytelnik, który sięgnie po tę pozycję, nie poczuje się zawiedziony.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107 472 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 231 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.11.2021)
Książka
W koszyku
(Engram)
W monografii przeanalizowano najważniejsze konteksty rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, a zatem rodzinę, szkołę i rynek pracy, wskazując zarówno na tkwiący w nich potencjał, jak i ewentualne zagrożenia. Dokonano także przeglądu problemów dzieci i młodzieży (wrażliwość i labilność emocjonalna, niepewność własnej seksualności, trudności w komunikowaniu swoich potrzeb i komunikowaniem się z innymi osobami oraz zaangażowanie w świat wirtualny). Wskazano ponadto niekonstruktywne drogi i rozwiązania, które podejmują młodzi ludzie w procesie radzenia sobie ze swoimi trudnościami i zaproponowano sposoby (samo)pomocy przydatne w zmaganiu się z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 599 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 336 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 845, 44 498 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 036 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 553 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 047 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 916 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 780, 102 781 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102 844 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej