Psycholodzy kliniczni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów czytelnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(3)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(4)
Autor
Baron-Cohen Simon
(1)
Briere John
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Grzegorzewska Janina
(1)
Kapera Marta
(1)
Krauss G. W
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Popielarska Aniela (?-2009)
(1)
Popielarska Maria
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Scott Catherine (1968- )
(1)
Wachtel Paul L. (1940- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(2737)
6-8 lat
(1996)
9-13 lat
(1676)
0-5 lat
(953)
Młodzież
(867)
Psycholodzy kliniczni
(6)
Rodzice
(776)
Nauczyciele
(676)
14-17 lat
(649)
Szkoły podstawowe
(375)
Szkoły wyższe
(369)
Dorośli
(363)
Pedagodzy
(219)
Logopedzi
(213)
Psycholodzy
(175)
Studenci
(175)
Terapeuci zajęciowi
(161)
Przedszkola
(145)
Terapeuci
(141)
Nauczyciele przedszkoli
(124)
Klasa 8.
(100)
Szkoły specjalne
(96)
Nauczyciele nauczania początkowego
(91)
Klasa 1.
(84)
Psychoterapeuci
(80)
Klasa 7.
(79)
Klasa 2.
(77)
Pedagodzy specjalni
(77)
Klasa 3.
(75)
Klasa 5.
(71)
Klasa 4.
(70)
Klasa 6.
(70)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(57)
Szkoły średnie
(52)
Nauczanie początkowe
(51)
Lekarze
(50)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(48)
Wychowawcy klas
(44)
Dyrektorzy szkół
(38)
Szkoły ponadpodstawowe
(38)
Dziecko autystyczne
(33)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(33)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(33)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(32)
Nauczyciele języka polskiego
(27)
Nauczyciele szkół podstawowych
(25)
Pracownicy socjalni
(24)
Psychiatrzy
(23)
Nauczyciele matematyki
(21)
Cudzoziemcy
(20)
Pedagodzy szkolni
(20)
Fizjoterapeuci
(19)
Menedżerowie
(19)
A1 (poziom biegłości językowej)
(17)
A2 (poziom biegłości językowej)
(16)
Bibliotekarze
(15)
Nauczyciele akademiccy
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Poziom podstawowy
(15)
Prawnicy
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Terapeuci pedagogiczni
(13)
Chorzy z afazją
(12)
Pracownicy naukowi
(12)
Licea
(11)
Nauczyciele szkół średnich
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie
(11)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Osoby w wieku starszym
(10)
Pediatrzy
(10)
Socjolodzy
(10)
Szkoła podstawowa
(10)
Ukraińcy
(10)
Dyrektorzy przedszkoli
(9)
Nastolatki
(9)
Przedsiębiorcy
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
Szkoły ponadgimnazjalne
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
18+
(8)
Gimnazja
(8)
Kobieta
(8)
Nauczyciele historii
(8)
Szkoła specjalna
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Policjanci
(7)
Politycy
(7)
Technikum
(7)
Arteterapeuci
(6)
Lekarze rodzinni
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Pracownicy samorządowi
(6)
Prokuratorzy
(6)
Sędziowie
(6)
Adwokaci
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychoterapia
(3)
Farmakoterapia
(2)
Leczenie
(2)
Relacja terapeutyczna
(2)
Autyzm
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Leczenie szpitalne
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Nastolatki
(1)
Osobowość borderline
(1)
Osobowość pograniczna
(1)
Patogeneza
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Psychozy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Schizofrenia
(1)
Seksuologia
(1)
Socjoterapia
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trauma
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zespół stresu pourazowego
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy. W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5 John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 131 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32 944 (1 egz.)
(dostępność ok. 02.04.2024)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43407 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. (…) Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały. „Najlepsza terapia to taka, która jest tak dobrą zabawą, że dziecko nawet jej nie zauważa. Terapia z zastosowaniem klocków LEGO® wpisuje się w tę definicję”. Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria wieku rozwojowego / pod redakcją Anieli Popielarskiej i Marii Popielarskiej - Wydanie III zmienione i uzupełnione - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, © 2000. - 379, [1] strona : tabele ; 24 cm.
Trzecie wydanie "Psychiatrii wieku rozwojowego" jest dziełem zbiorowym pod redakcją prof. dr hab. Anieli Popielarskiej, założyciela i wieloletniego kierownika pierwszej w Polsce Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w II Klinice Pediatrycznej Akademii Medycznej w Warszawie, oraz dr n. hum. Marii Popielarskiej, psychologa klinicznego z długoletnim stażem na psychiatrycznych oddziałach dziecięcych. Poszczególne rozdziały, podobnie jak w wydaniu II, zostały opracowane przez Autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych w kraju. Aktualne wydanie książki zostało unowocześnione i rozszerzone o dodatkowe tematy, uprzednio nie omawiane. Upływ czasu (ostatnie, II wydanie książki ukazało się w 1989 r.) sprawił, że treść poszczególnych rozdziałów została znacznie zmieniona zgodnie z obowiązującymi obecnie normami społecznymi i wychowawczymi, nowymi sposobami diagnozowania, rokowania, a w szczególności postępowania leczniczego i farmakoterapii. Książka przeznaczona jest dla lekarzy specjalizujących się w psychiatrii wieku rozwojowego, neurologów, lekarzy pierwszego kontaktu - lekarzy rodzinnych - oraz psychologów i pedagogów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88 227 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 076, 25 039 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 567, 31 280 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego / Zbigniew Przyrowski - Warszawa : Empis & Sensum Mobile, 2014 - 44 strony : tabela, schemat ; 21 cm.
Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego dziecka powstał w oparciu o przegląd literatury dotyczącej Teorii Integracji Sensorycznej m.in. A. J. Ayres, B. M. Knickerbocker, P. N. Clark, A. S. Allen, Ch. Royen, K. J. Ottenbacher, L. J. Miller i innych oraz własnych doświadczeń klinicznych. Pierwsza wersja kwestionariusza powstała w 1995 roku i zawierała 197 pytań, był to pierwszy w Polsce Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego, ułatwiający diagnozowanie zaburzeń integracji sensorycznej. Póżniej powstało kilka innych wersji w dużym stopniu wzorowanych na nim, a opracowanych przez różnych autorów. Obecna poprawiona wersja Kwestionariusza zawiera 91 pytań i jest opracowana w 2005 roku. Pytania zakwalifikowane do Kwestionariusza są wielokrotnie sprawdzanymi pod wieloma względami tak, by były czytelne i diagnostyczne dla wstępnej oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej. Autor przeprowadził również analizę zgodności wyników badań Kwestionariuszem /rozpoznanych zaburzeń/ oraz wynków badań Kliniczną Obserwacją i Południowokalifornijskimi Testami Integracji Sensoryznej na grupie 300 dzieci z normą intelektualną i różnymi zaburzeniami, m.in. dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera. Analiza porównawcza wskazywała na dużą zgodność rozpoznanych typów zaburzeń w oparciu o wyniki Kwestionariusza i klinicznej obserwacji lub/i Testów J. Ayres.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 147 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej