Pedagogika rodziny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(1)
Tarnów czytelnia
(5)
Bochnia wypożyczalnia
(4)
Brzesko wypożyczalnia
(6)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(11)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(2)
Autor
Błasiak Anna
(4)
Kawula Stanisław
(4)
Dybowska Ewa
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Andrzej W
(2)
Bereźnicka Małgorzata
(2)
Brągiel Józefa
(2)
Frączek Zofia
(2)
Józefa
(2)
Lulek Barbara
(2)
Badora Sylwia
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cwalina Teresa
(1)
Cygnar Elżbieta
(1)
Czachorowski Marek (1956- )
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Grzybowski Romuald (1953- )
(1)
Gębuś Dorota
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Janowska Maria
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Mierzyński Marek (1966- )
(1)
Przybylska Ewa (1960- )
(1)
Regulska Agnieszka
(1)
Regulska-Chlebowska Elżbieta (1955- )
(1)
Ryś Maria
(1)
Turos Lucjan
(1)
Wajsprych Danuta
(1)
Zwolińska-Mirek Katarzyna
(1)
Ładyżyński Andrzej
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
nieokreślony (s.l.)
(18)
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Rodzice
(1)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Pedagogika rodziny
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
a wychowanie
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza stanowi wprowadzenie w zagadnienie rodziny i jej opiekuńczo-wychowawcze funkcjonowanie, druga część stanowi wprowadzenie w problematykę form opieki wychowawczej i pracy socjalnej w rodzinie. Książka została przede wszystkim opracowana z myślą o studentach studiów pedagogicznych, głównie pedagogiki opiekuńczej. Od nich w przyszłości oczekiwać się będzie profesjonalnej pracy opiekuńczo-wychowawczej wspomagającej rodzinę w realizacji przynależnych jej zadań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93 221, 93 220 (2 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 835, 25 836 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 619, 31 525 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 728)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101 739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 649 (1 egz.)
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99 648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niniejsze opracowanie stawia sobie za zadanie uchwycenie w zarysie spectrum nurtów filozoficznych - szczególnie w aspekcie antropologii i aksjologii współczesnej - oraz w ślad za nimi przedstawienie ich implikacji pedagogicznych, czerpiących i odnoszących się do świata żywotnie oddziałujących idei, a stanowiących ważny i doniosły kontekst postrzegania człowieka w aspekcie życia rodzinnego (...) [fragment Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia z Filozofii Realistycznej)
Książka jest pracą filozoficzną i metafilozoficzną z etyki (filozofii moralności). Posiada ponadto profil pedagogiczny, ponieważ dziedzina moralności w jednym z aspektów to właśnie wychowanie i doskonalenie człowieka w jego człowieczeństwie za pomocą sprawności (cnót) moralnych. Autor konfrontuje klasyczny model pedagogiki (za Arystotelesem, Tomaszem z Akwinu i Karolem Wojtyłą) jako nauki o wychowaniu do pełni człowieczeństwa, z nowożytnym i współczesnym jej modelem od strony rozumienia związku z etyką. Nowożytna etyka jest jednak odmiennie pojmowana, bo jest to z jednej strony hedonizm etyczny i pedagogiczny (np. J. Locke’a czy J. J. Rousseau), a z drugiej myśl I. Kanta i J. F. Herbarta, wspólnie wykluczających zasadę realizmu z etyki i pedagogiki. Autor rekonstruuje ponadto koncepcję pedagogiczną i etykę postmodernizmu R. Rorty’ego i Z. Baumana, ale także etykę dyskursywną J. Habermasa oraz tzw. neuroetykę. Jeśli nowożytny hedonizm etyczny redukuje dobro moralne do dobra przyjemnego, to autonomizm etyczny (np. etyka I. Kanta), redukuje dobro moralne do nacisku ze strony „kreatywnego rozumu”, określającego dowolnie granicę pomiędzy dobrem i złem moralnym. Obydwa nurty spotkały się w etyce i pedagogice ponowoczesnej, usprawiedliwiającej instrumentalizację człowieka we wszystkich dziedzinach jego życia, w tym także w dziedzinie płciowości. Instrumentalizacja ta wpisana jest w nowożytny program nauki, który traktuje wiedzę o człowieku oraz wiedzę o wymaganiach moralnych (etykę) jako ugruntowaną w wynikach nauk szczegółowych, szczególnie w medycynie i biologii. Stąd Autor poddaje szczegółowej analizie powszechne dzisiaj zjawisko medykalizacji problemów pedagogicznych i moralnych (w tym ich psychiatryzacji) oraz pokazuje na przykładach konsekwencje tego procesu, którymi jest zakłócenie czy nawet uniemożliwienie rozwoju moralnego człowieka. Tematyka książki wpisuje się w nurt rozwijanej w Lubelskiej Szkole Filozoficznej filozofii i etyki klasycznej, akcentującej konieczny związek pedagogiki z etyką, a etyki z antropologią filozoficzną. Autor jest świadom, że etyka jako teoria działania moralnego, jak również pedagogika jako teoria i praktyka wychowania, zależy od integralnej prawdy o człowieku jako osobie. Tezę tę Autor aplikuje do zagadnień współczesnej pedagogiki, wskazując klasyczne rozwiązanie problemu tożsamości seksualnej. Dzięki temu podejściu, monografia stanowi cenny wkład naukowy w problematykę aplikacji etyki klasycznej do rozwiązywania współczesnych problemów społecznych i kulturowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 782 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła, Państwo, Społeczeństwo ; t. 9)
Dorobek historiografii polskiej skupionej na dziejach dziecka i dzieciństwa nadal jest niezadowalający. Świadczy o tym niedostatek, a niekiedy wręcz brak tej problematyki w syntetycznych opracowaniach, w tym również w podręcznikach historii wychowania. W ostatnich latach daje się jednak zauważyć wzrost zainteresowania tą tematyką, a podejmowane badania dotyczą wielu aspektów życia dziecka w minionych wiekach. Tendencja ta rodzi nadzieję na przełamanie swoistego impasu w tym obszarze dociekań naukowych. Ponadto historyczno-pedagogiczna analiza zagadnień dotyczących rodziny jako środowiska wychowawczego może wnieść istotny wkład do ogólnego dorobku nauk społecznych. Prezentowany tom jest ilustracją wspomnianego, wieloaspektowego ujmowania problematyki rodziny i dziecka. Autorami zamieszczonych w nim tekstów są zarówno historycy wychowania, jak i pedagodzy. Dzięki nakładaniu się na siebie perspektywy pedagogicznej i historycznej problematyka rodziny i dziecka zyskuje głębię ujęcia, a aktualistyczne wnioski z badań pedagogicznych nabierają realnej wartości naukowej na tle uogólnień i refleksji natury historycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 345 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36710, 36687 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33909 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 2 202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowany zbiór studiów stanowi szkic i przyczynek do pedagogiki rodziny współczesnej. Całość nosi znamiona podręcznika i to z trzech powodów: – po pierwsze, zawiera podstawowe kompendium wiedzy na temat rodziny jako grupy i instytucji opiekuńczo-wychowawczej; po drugie, ukazuje przykłady i omówienia wyników badań empirycznych nad wychowawczym funkcjonowaniem rodziny współczesnej (zwłaszcza polskiej); po trzecie, podaje propozycje metodologiczne dla analizy rodziny jako układu wychowawczego i edukacyjnego. Do badań diagnostycznych mogą okazać się przydatne również załączone przykładowo kluczowe terminy, jako narzędzie pomiaru pedagogicznego. [...] Fragment wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
(Metodyka pracy socjalnej)
Książka poświęcona została pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami, które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku, jak również wzmocnić więzi rodzic – dziecko. W tych rodzinach, w których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania rodziców. Książka zawiera również treści dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 111 843 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 660 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 820 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej