Derrida, Jacques (1930-2004)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko czytelnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(4)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Dybel Paweł (1951- )
(1)
Gadacz Tadeusz (1955- )
(1)
Gurczyńska-Sady Katarzyna
(1)
Sady Wojciech
(1)
Sady Wojciech (1952- )
(1)
Ulicka Danuta
(1)
Wróbel Łukasz
(1)
Środa Magdalena (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Derrida, Jacques (1930-2004)
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: dzieło
Pohvala gluposti
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Temat
Nietzsche, Friedrich (1844-1900) Dilthey, Wilhelm (1833-1911) Bergson, Henri (1859-1941) Spengler, Oswald (1880-1936) Ortega y Gasset, José (1883-1955) Simmel, Georg (1858-1918) Cohen, Hermann (1842-1918) Natorp, Paul (1854-1924) Cassirer, Ernst (1874-1945) Windelband, Wilhelm (1848-1915) Rickert, Heinrich (1863-1936) Lask, Emil (1875-1915) Nelson, Leonard (1882-1927) Unamuno y Jugo, Miguel de (1864-1936) Szestow, Lew (1866-1938). Jaspers, Karl (1883-1969) Marcel, Gabriel (1889-1973) Sartre, Jean-Paul (1905-1980) Camus, Albert (1913-1960) Peirce, Charles S. (1839-1914) James, William (1842-1910) Dewey, John (1859-1952) Mead, George Herbert (1863-1931) Bradley, Francis Herbert (1846-1924) Croce, Benedetto (1866-1952) Gentile, Giovanni (1875-1944) Kojève, Alexandre (1902-1968) Husserl, Edmund (1859-1938) Scheler, Max (1874-1928) Reinach, Adolf (1883-1917) Hildebrand, Dietrich von (1889-1977) Ingarden, Roman (1893-1970) Teresa Benedykta od Krzyża (święta ; 1891-1942) Conrad-Martius, Hedwig (1888-1966) Merleau-Ponty, Maurice (1908-1961) Henry, Michel (1922-2002) Marion, Jean-Luc (1946- ) Heidegger, Martin (1889-1976) Arendt, Hannah (1906-1975) Gadamer, Hans-Georg (1900-2002) Ricoeur, Paul (1913-2005) Pereyson, Luigi (1918-1991) Teilhard de Chardin, Pierre (1881-1955) Boutroux, Émile (1845-1921) Lavelle, Louis (1883-1951) Le Senne, Rene (1882-1954) Nabert, Jean (1881-1960) Jankélévitch, Vladimir (1903-1985) Ebner, Ferdinand (1882-1931) Rosenzweig, Franz (1886-1929) Buber, Martin (1878-1965) Lévinas, Emmanuel (1906-1995) Bonhoeffer, Dietrich (1906-1945) Heschel, Abraham Joshua (1907-1972) Tischner, Józef (1931-2000) Mounier, Emmanuel (1905-1950) Maritain, Jacques (1882-1973) Gilson, Étienne (1884-1978) Blondel, Maurice (1861-1949) Tillich, Paul (1886-1965) Lukács, György (1885-1971) Korsch, Karl (1886-1961) Gramsci, Antonio (1891-1937) Althusser, Louis (1918-1990) Benjamin, Walter (1892-1940) Horkheimer, Max (1895-1973) Adorno, Theodor W. (1903-1969) Bloch, Ernst (1885-1977) Fromm, Erich (1900-1980) Marcuse, Herbert (1898-1979) Habermas, Jürgen (1929- ) Barthes, Roland (1915-1980) Foucault, Michel (1926-1984) Lacan, Jacques (1901-1981) Derrida, Jacques (1930-2004) Frege, Gottlob (1848-1925) Moore, George Edward (1873-1958) Russell, Bertrand (1872-1970) Popper, Karl R. (1902-1994) Twardowski, Kazimierz (1866-1938) Łukasiewicz, Jan (1878-1956) Kotarbiński, Tadeusz (1886-1981) Ajdukiewicz, Kazimierz (1890-1963) Ryle, Gilbert (1900-1976) Austin, John Langshaw (1911-1960) Strawson, P. F. (1919-2006) Nagel, Ernest (1901-1985) Hempel, Carl Gustav (1905-1997) Goodman, Nelson (1906-1998) Stevenson, Charles L. (1908-1979) Quine, W. V. (1908-2000) Fleck, Ludwik (1896-1961) Kuhn, Thomas S. (1922-1996) Lakatos, Imre (1922-1974) Feyerabend, Paul K. (1924-1994) Rorty, Richard (1931-2007) Filozofia współczesna Filozofowie Filozofia życia Neokantyzm Egzystencjalizm Pragmatyzm Instrumentalizm Fenomenologia Hermeneutyka Filozofia dialogu Personalizm Filozofia chrześcijańska Marksizm Szkoła frankfurcka (filozofia) Psychoanaliza Poststrukturalizm Postmodernizm New Age (ruch kulturowy) Strukturalizm Filozofia analityczna Logika matematyczna Filozofia nauki Gender Feminizm Tożsamość (filozofia) Ekofeminizm
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Mimo ponad 600 stron objętości to naprawdę najkrótsza historia filozofii współczesnej. Ma aż czterech autorów, bo trudno dziś być specjalistą od wszystkiego. Najważniejszym autorem najpoważniejszej części książki jest prof. Tadeusz Gadacz, uczeń prof. Józefa Tischnera i kontynuator jego myśli. Tadeusz Gadacz rozpoczyna opowieść o filozofii współczesnej od myśli Friedricha Nietzschego, który najsilniej wpłynął na filozofię XX wieku, a który zmarł, jak wiadomo, w 1900 roku. Inne kierunki, które dominowały po śmierci Nietzschego, takie jak filozofia życia, egzystencji i fenomenologia, również powstawały na przełomie wieków XIX i XX. Tadeusz Gadacz pisze także o neokantyzmie, pragmatyzmie, neoidealizmie, drodze myślowej Martina Heideggera i Hanny Arendt, hermeneutyce, filozofii ducha, dialogu, personalizmie, filozofii chrześcijańskiej, marksizmie i neomarksizmie, na koniec o szkole frankfurckiej. Część poświęconą psychoanalizie, postmodernizmowi, strukturalizmowi i poststrukturalizmowi opracował wybitny specjalista z tej dziedziny, prof. Paweł Dybel. O filozofii analitycznej, logicznej i matematycznej, w barwnej narracji opowiedział prof. Wojciech Sady, który prowadzi w przestrzeni radiowej i internetowej pasjonujące audycje popularyzujące ten rodzaj filozofii, gromadząc przed komputerami tysiące fanów jego opowieści. I na koniec prof. Magdalena Środa, znana wszystkim polityczka i feministka, ale przede wszystkim etyczka i znawczyni sekretów feminizmu, pisze o tym ostatnim. Dzięki temu dochodzimy w "Krótkiej historii filozofii współczesnej" do czasów nam obecnych. Warto podkreślić dwa aspekty tej książki. Po pierwsze nasze kompendium obejmuje całość najważniejszej dla XX i XXI wieku filozoficznej refleksji Zachodu i jej wpływu na kulturę naszej części świata. Po drugie, spełnia wszystkie warunki popularyzacji trudnej wiedzy, z założenia elitarnej, udostępniając w ten sposób trudne treści czytelnikom tą wiedzą zainteresowanym, poczynając od uczniów szkół średnich, które prowadzą kursy filozofii. I na koniec - jest to dziś jedyna na świecie synteza filozofii XX i XXI wieku, zaś dorobek i autorytet wszystkich jej autorów gwarantuje nie tylko jakość, ale i dostępność wszystkich jej treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 378 (1 egz.)
Brzesko czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 519 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne teorie i nurty wychowania / Bogusław Śliwerski. - Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2001. - 403 strony : fotografie, tabele, schematy ; 23,5 cm.
(Idee - metody - inspiracje)
W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 826, 25 825 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne teorie i nurty wychowania / Bogusław Śliwerski. - Wydanie IV - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2004. - 403 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
1. Badania porównawcze współczesnych teorii wychowania; 2. Pedagogika filozoficzna - normatywna; 3. Chrześcijańska pedagogika personalno-egzystencjalna; 4. Pedagogika serca; 5. Duchowa pedagogika miłości; 6. Pedagogika niedyrektywna; 7. Pedagogika nieautorytarna; 8. Pedagogika Gestalt; 9. Pedagogika wychowania integralnego; 10. Pedagogika antyautorytarna; 11. Pedagogika radykalnego humanizmu; 12. Krytyczna nuaka o wychowaniu; 13. Pedagogika emancypacyjna; 14. Pedagogika międzykulturowa; 15. Dekonstrukcja a pedagogika przezwyciężania obcości; 16. Pedagogika analityczno-krytyczna; 17. Antypedagogika - postpedagogika; 18. Pedagogika [w] ponowoczesności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria z Ostem)
Niewielu myślicielom dwudziestego wieku udało się trwale zmienić pejzaż naukowy swojej epoki, jedynie nieliczni potrafili zadać pytania wcześniej niestawiane i wskazać na takie możliwe horyzonty odpowiedzi, które wcześniej wymykały się badawczemu szkiełku i oku. Należy do nich z całą pewnością Jacques Derrida, twórca dekonstrukcyjnego myślenia, jeden z najwybitniejszych filozofów drugiej połowy ubiegłego stulecia. Zainicjowana wystąpieniem Derridy w 1966 roku na Uniwersytecie Johna Hopkinsa w Baltimore myśl dekonstrukcyjna zdołała w trakcie swojej czterdziestoletniej historii nie tylko sproblematyzować instytucjonalne podziały fakultetów (jak np. relacje pomiędzy filozofią, nauką o literaturze, krytyką literacką i samą literaturą), ale także krytycznie zanalizować wykorzystywane przez nie teorie, metodologie i pojęcia (zagadnienia referencji, fikcjonalności, reprezentacji, mimesis, mechanizmy konstruowania podmiotu, scalania i rozpraszania sensu), przeformułowała również szereg najważniejszych problemów i twierdzeń należących do rozmaitych nauk. Starając się wymknąć krystalizacji, nieustannie zmieniając strategie analizy, dekonstrukcja ostatecznie uległa jednak instytucjonalizacji, stając się przedmiotem wykładów dla studentów różnorakich kierunków, znajdując miejsce na wydziałowych listach lektur oraz, z reguły interdyscyplinarnych, konferencjach naukowych. Niniejszy tom rozpraw jest właśnie pokłosiem jednego z takich sympozjów. W tej zaś mierze Derrida/AdirreD stanowi publikację szczególną – jest bowiem pierwszym po śmierci francuskiego filozofa podsumowaniem dekonstrukcyjnej spuścizny. Redaktorzy tomu zgromadzili większość najwybitniejszych badaczy, komentatorów i tłumaczy Jacquesa Derridy w Polsce, dzięki czemu publikacja zachowując daleko posuniętą interdyscyplinarność, prezentuje zarazem artykuły o dużej wartości poznawczej. Jak się więc okazuje, śmierć Derridy nie stała się domykającym horyzontem, ku któremu myśl dekonstrukcyjna zmierzała, jest raczej szczególnym horyzontu rozerwaniem, otwarciem, umożliwiającym postawienie nowych pytań i udzielenie innych odpowiedzi. Oto więc tom, który opisać można formułą: „Jacques Derrida – recepcja polska A.D. 2005” .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 012 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej