Heidegger, Martin (1889-1976)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(3)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(2)
Tarnów czytelnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(5)
Brzesko czytelnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(7)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Autor
Michalski Krzysztof
(2)
Anzenbacher Arno (1940- )
(1)
Baran Bogdan
(1)
Brejdak Jaromir
(1)
Brejdak Jaromir (1961- )
(1)
Dybel Paweł (1951- )
(1)
Filek Jacek (1945- )
(1)
Gadacz Tadeusz (1955- )
(1)
Gawor Leszek
(1)
Gombrowicz Witold (1904-1969)
(1)
Grunenberg Antonia
(1)
Gurczyńska-Sady Katarzyna
(1)
Heidegger Martin
(1)
Hoglund Anna
(1)
Kania Ireneusz (1940- )
(1)
Kuderowicz Zbigniew
(1)
Machnacz Jerzy (1949- )
(1)
Markowski Michał Paweł (1962- )
(1)
Małek-Orłowska Monika (1974- )
(1)
Sady Wojciech
(1)
Sady Wojciech (1952- )
(1)
Serafin Krzysztof
(1)
Sosnowska Paulina (1976- )
(1)
Stachowski Zbigniew
(1)
Susso Eva
(1)
Tischner Józef (1931-)
(1)
Wodziński Cezary (1959- )
(1)
Wolska-Stefanowicz Jadwiga
(1)
Zychowicz Juliusz
(1)
Środa Magdalena (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
nieokreślony (s.l.)
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1170)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1021)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(413)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(259)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Pohvala gluposti
(1)
Temat: czas
1901-
(7)
1901-2000
(6)
1801-
(5)
1801-1900
(4)
1701-1800
(2)
1-100
(1)
1201-1300
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(6)
Historia
(3)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Myśl Filozoficzna)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 0 978 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Max Scheler między innymi / Jaromir Brejdak. - Kraków : "Universitas", 2022. - 351, [1] strona ; 21 cm.
Próba rekonstrukcji wpływu Schelerowskiej myśli na tytułowych Innych, otwierająca przestrzeń rozmowy prowadzonej z Schelerem zarówno w czasie rzeczywistym, jak i wyimaginowanym. Uczestnikami tego dialogu byli Edyta Stein, Victor Frankl, Helmuth Plessner, a także Edmund Husserl, Martin Heidegger, Dietrich Bonhoeffer, Charles Taylor czy Niklas Luhmann. Na gruncie polskim obfity filozoficzny plon dialogu z Schelerem wydała jego koncepcja solidarności, mająca swoich dyskutantów w osobach Józefa Tischnera i Karola Wojtyły. Znajdziemy tu również przykłady dialogu wewnętrznego Schelera z fascynującymi go rozmówcami, jak Fryderyk Nietzsche czy Mistrz Eckhart. Ostatni, najdłuższy rozdział monografii zamyka wyimaginowany dialog pomiędzy Schelerem a psychologiem rozwoju Michaelem Tomasello. Jest on dowodem na aktualność myśli Maxa Schelera, którego tezy dotyczące intencjonalności zbiorowej po latach znajdują empiryczne potwierdzenie w badaniach psychologii rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka jest prezentacją problemu rozumienia Innego w wybranych perspektywach filozofii współczesnej: fenomenologii, hermeneutyce, filozofii dialogu czy teorii systemu. Z zaprezentowanych tu analiz wyłaniają się trzy zasadnicze paradygmaty rozumienia Innego: paradygmat egologiczny, relacyjny oraz pozaegologiczny. W perspektywie egologicznej Inny jest drugim Ja, alter ego. Max Scheler, przedstawiciel paradygmatu relacyjnego, zarzuci egologicznej próbie zrozumienia Innego narcyzm, przez który dostrzegamy w Innym tylko siebie. W paradygmacie relacyjnym Ja wyłania się ze wspólnego strumienia przeżyć, ale także z tradycji czy z języka. Współczesne prace psychologii rozwoju, głównie Michaela Tomasello, wydają się w empiryczny sposób potwierdzać śmiałe tezy fenomenologów, głównie Maxa Schelera, dotyczące emocjonalnie ufundowanej intencjonalności zbiorowej, fundamentu wspólnoty. Paradygmat pozaegologiczny, prezentowany przede wszystkim przez Lévinasa, ukaże Innego jako źródło naszej tożsamości wyłaniające się z pierwotnego odruchu odpowiedzialności. Uważne spotkanie z Innym zapoczątkowuje zarówno narodziny naszej tożsamości, jak i narodziny żywej wspólnoty, których cementem jest odpowiedzialność. Poznanie w odniesieniu do innego człowieka staje się majeutycznym współdziałaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43426 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek, świadom swej wolności, staje wobec pytania: jak rozporządzić swym życiem? Namysł zrodzony z tego pytania, jeśli tylko nie brak mu systematyczności, jest etyką. Etyka jest filozofią, jest podstawową dziedziną filozofii, a wedle niektórych, na przykład Emmanuela Lévinasa, jest nawet filozofią pierwszą. Wyodrębnienie się etyki jako samodzielnej dziedziny filozoficznej jest procesem nieco dwuznacznym. Dla takich filozofów jak: Sokrates, Platon, Spinoza, Kant, Kierkegaard, Nietzsche, Husserl, Heidegger, Lévinas filozofia sama jest już „etyczna”, jest wręcz etyką, a autentyczny filozof – etykiem. Z jednej więc strony Grecy odróżniali etykę od fizyki i logiki, z drugiej zaś już Heraklit rozumiał, iż poznawanie i rozumienie świata nie daje się oddzielić od poznawania i rozumienia siebie samego, a antyczna delficka mądrość: „Poznaj samego siebie” domagała się nie tyle „obiektywnej wiedzy”, ile właśnie poznania o charakterze zarazem etycznym. Jedność etyki i filozofii ma za swój korelat jedność rozumu praktycznego i teoretycznego (por. Kant, Husserl i inni). Współczesne zinstytucjonalizowanie filozofii wraz z towarzyszącym mu ogólnym trendem specjalizacyjnym, w ramach którego otrzymujemy tzw. etykę akademicką (jak i bardziej jeszcze szczegółowe jej działy), doprowadziło do filozoficznej marginalizacji tej ostatniej. Tymczasem nie da się postawić radykalnie kwestii etycznej, abstrahując od takich problemów metafizycznych i ontologicznych, jak problem wolności, problem skończoności i nieskończoności, problem czasu czy problem sposobów istnienia. Dotyczy to również problemu prawdy. Problemy te posiadają swój wymiar etyczny i etyk nie może od nich abstrahować. Wyodrębnieniu etyki i odesłaniu jej na filozoficzny margines odpowiada, po stronie praktyki życia, wyodrębnienie wymiaru etycznego i traktowanie go jako czegoś incydentalnego. Służy temu ekscytowanie publiczności szokującymi problemami „etycznymi”, z którymi zdecydowana większość nie zmaga się bezpośrednio w swym życiu. W Etyce nikomachejskiej Arystoteles trafnie zauważa, iż „wyraz «dobro» posiada tyle znaczeń, ile wyraz «byt» (mówi się o nim bowiem w [kategorii tego], czym coś jest, jak np.: bóg lub rozum; w [kategorii] jakości: zalety; ilości: właściwa miara; stosunku: to, co pożyteczne; czasu: chwila odpowiednia; miejsca: właściwe miejsce pobytu – i tak dalej), jasne więc, że nie może ono być czymś wspólnym, ogólnym i jednym”. Jasne więc też jest, iż nie może istnieć jakaś jedna nauka, która obejmuje te tak różne rozumienia dobra.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Nietzsche, Friedrich (1844-1900) Dilthey, Wilhelm (1833-1911) Bergson, Henri (1859-1941) Spengler, Oswald (1880-1936) Ortega y Gasset, José (1883-1955) Simmel, Georg (1858-1918) Cohen, Hermann (1842-1918) Natorp, Paul (1854-1924) Cassirer, Ernst (1874-1945) Windelband, Wilhelm (1848-1915) Rickert, Heinrich (1863-1936) Lask, Emil (1875-1915) Nelson, Leonard (1882-1927) Unamuno y Jugo, Miguel de (1864-1936) Szestow, Lew (1866-1938). Jaspers, Karl (1883-1969) Marcel, Gabriel (1889-1973) Sartre, Jean-Paul (1905-1980) Camus, Albert (1913-1960) Peirce, Charles S. (1839-1914) James, William (1842-1910) Dewey, John (1859-1952) Mead, George Herbert (1863-1931) Bradley, Francis Herbert (1846-1924) Croce, Benedetto (1866-1952) Gentile, Giovanni (1875-1944) Kojève, Alexandre (1902-1968) Husserl, Edmund (1859-1938) Scheler, Max (1874-1928) Reinach, Adolf (1883-1917) Hildebrand, Dietrich von (1889-1977) Ingarden, Roman (1893-1970) Teresa Benedykta od Krzyża (święta ; 1891-1942) Conrad-Martius, Hedwig (1888-1966) Merleau-Ponty, Maurice (1908-1961) Henry, Michel (1922-2002) Marion, Jean-Luc (1946- ) Heidegger, Martin (1889-1976) Arendt, Hannah (1906-1975) Gadamer, Hans-Georg (1900-2002) Ricoeur, Paul (1913-2005) Pereyson, Luigi (1918-1991) Teilhard de Chardin, Pierre (1881-1955) Boutroux, Émile (1845-1921) Lavelle, Louis (1883-1951) Le Senne, Rene (1882-1954) Nabert, Jean (1881-1960) Jankélévitch, Vladimir (1903-1985) Ebner, Ferdinand (1882-1931) Rosenzweig, Franz (1886-1929) Buber, Martin (1878-1965) Lévinas, Emmanuel (1906-1995) Bonhoeffer, Dietrich (1906-1945) Heschel, Abraham Joshua (1907-1972) Tischner, Józef (1931-2000) Mounier, Emmanuel (1905-1950) Maritain, Jacques (1882-1973) Gilson, Étienne (1884-1978) Blondel, Maurice (1861-1949) Tillich, Paul (1886-1965) Lukács, György (1885-1971) Korsch, Karl (1886-1961) Gramsci, Antonio (1891-1937) Althusser, Louis (1918-1990) Benjamin, Walter (1892-1940) Horkheimer, Max (1895-1973) Adorno, Theodor W. (1903-1969) Bloch, Ernst (1885-1977) Fromm, Erich (1900-1980) Marcuse, Herbert (1898-1979) Habermas, Jürgen (1929- ) Barthes, Roland (1915-1980) Foucault, Michel (1926-1984) Lacan, Jacques (1901-1981) Derrida, Jacques (1930-2004) Frege, Gottlob (1848-1925) Moore, George Edward (1873-1958) Russell, Bertrand (1872-1970) Popper, Karl R. (1902-1994) Twardowski, Kazimierz (1866-1938) Łukasiewicz, Jan (1878-1956) Kotarbiński, Tadeusz (1886-1981) Ajdukiewicz, Kazimierz (1890-1963) Ryle, Gilbert (1900-1976) Austin, John Langshaw (1911-1960) Strawson, P. F. (1919-2006) Nagel, Ernest (1901-1985) Hempel, Carl Gustav (1905-1997) Goodman, Nelson (1906-1998) Stevenson, Charles L. (1908-1979) Quine, W. V. (1908-2000) Fleck, Ludwik (1896-1961) Kuhn, Thomas S. (1922-1996) Lakatos, Imre (1922-1974) Feyerabend, Paul K. (1924-1994) Rorty, Richard (1931-2007) Filozofia współczesna Filozofowie Filozofia życia Neokantyzm Egzystencjalizm Pragmatyzm Instrumentalizm Fenomenologia Hermeneutyka Filozofia dialogu Personalizm Filozofia chrześcijańska Marksizm Szkoła frankfurcka (filozofia) Psychoanaliza Poststrukturalizm Postmodernizm New Age (ruch kulturowy) Strukturalizm Filozofia analityczna Logika matematyczna Filozofia nauki Gender Feminizm Tożsamość (filozofia) Ekofeminizm
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Mimo ponad 600 stron objętości to naprawdę najkrótsza historia filozofii współczesnej. Ma aż czterech autorów, bo trudno dziś być specjalistą od wszystkiego. Najważniejszym autorem najpoważniejszej części książki jest prof. Tadeusz Gadacz, uczeń prof. Józefa Tischnera i kontynuator jego myśli. Tadeusz Gadacz rozpoczyna opowieść o filozofii współczesnej od myśli Friedricha Nietzschego, który najsilniej wpłynął na filozofię XX wieku, a który zmarł, jak wiadomo, w 1900 roku. Inne kierunki, które dominowały po śmierci Nietzschego, takie jak filozofia życia, egzystencji i fenomenologia, również powstawały na przełomie wieków XIX i XX. Tadeusz Gadacz pisze także o neokantyzmie, pragmatyzmie, neoidealizmie, drodze myślowej Martina Heideggera i Hanny Arendt, hermeneutyce, filozofii ducha, dialogu, personalizmie, filozofii chrześcijańskiej, marksizmie i neomarksizmie, na koniec o szkole frankfurckiej. Część poświęconą psychoanalizie, postmodernizmowi, strukturalizmowi i poststrukturalizmowi opracował wybitny specjalista z tej dziedziny, prof. Paweł Dybel. O filozofii analitycznej, logicznej i matematycznej, w barwnej narracji opowiedział prof. Wojciech Sady, który prowadzi w przestrzeni radiowej i internetowej pasjonujące audycje popularyzujące ten rodzaj filozofii, gromadząc przed komputerami tysiące fanów jego opowieści. I na koniec prof. Magdalena Środa, znana wszystkim polityczka i feministka, ale przede wszystkim etyczka i znawczyni sekretów feminizmu, pisze o tym ostatnim. Dzięki temu dochodzimy w "Krótkiej historii filozofii współczesnej" do czasów nam obecnych. Warto podkreślić dwa aspekty tej książki. Po pierwsze nasze kompendium obejmuje całość najważniejszej dla XX i XXI wieku filozoficznej refleksji Zachodu i jej wpływu na kulturę naszej części świata. Po drugie, spełnia wszystkie warunki popularyzacji trudnej wiedzy, z założenia elitarnej, udostępniając w ten sposób trudne treści czytelnikom tą wiedzą zainteresowanym, poczynając od uczniów szkół średnich, które prowadzą kursy filozofii. I na koniec - jest to dziś jedyna na świecie synteza filozofii XX i XXI wieku, zaś dorobek i autorytet wszystkich jej autorów gwarantuje nie tylko jakość, ale i dostępność wszystkich jej treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 33 378 (1 egz.)
Brzesko czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 519 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnowska Szkoła Wyższa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. TSW 0 980, TSW 0 979 (2 egz.)
Książka
W koszyku
„Na dwa miesiące przed śmiercią Gombrowicz wygłasza trzynaście wykładów z filozofii dla Rity Gombrowicz i Dominika de Roux. «Pierwsze wykłady o Kancie – wspomina żona pisarza – odbyły się w sypialni Witolda. Głowę opierał na łokciu, przed sobą trzymał plik pożółkłych notatek z czasów argentyńskich wykładów, ale nie zaglądał do nich, tylko mówił z pamięci, wyraźnie i powoli, żebyśmy zdążyli zanotować. Był wspaniałym profesorem, mówił z werwą, precyzyjnie, wydobywając, co najważniejsze. Siedzieliśmy naprzeciwko niego i notowaliśmy na kolanach każde jego słowo». Gombrowicz wykłada, że ból i cierpienie nie leżą po stronie rzeczy, lecz po stronie przeżywającego Ja, które przez to, co je czeka, może przejść tylko samo, bez nikogo, w samotności”. Michał Paweł Markowski, fragment Wstępu „Ale czym jest filozofia? Żaden system filozoficzny nie trwa długo. Dla mnie jednak filozofia ma tę oto najwyższą wartość, że porządkuje świat w ramach pewnej wizji”. Witold Gombrowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105 158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 881 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecamy niniejszą publikację nie tylko badaczom dzieł Edyty Stein - św. Teresy Benedykty od Krzyża, lecz także młodym adeptom wdrażającym się w te badania. Wyrażamy nadzieję, że z racji podejmowanych w książce problemów, będzie ona cenna także dla tych, którzy interesują się humanistyczną diagnozą współczesnej filozofii. Tematyka zebranych w tomie artykułów wpisuje się bowiem w toczone aktualnie dyskusje dotyczące m.in.: pytania o źródła tożsamości europejskiej, prawomocności stosowania metody fenomenologicznej, podstawy podmiotowości człowieka, otwarcia tzw. "filozofii chrześcijańskiej" na współczesne nurty filozoficzne. Warunkiem owocności tychże dyskusji jest konstruktywny, intelektualnie uczciwy dialog, którego patronem jest niewątpliwie Edyta Stein - św. Teresa Benedykta od Krzyża. fragment Wprowadzenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21 506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; 116)
W intelektualnej relacji Martina Heideggera i Hannah Arendt – jednych z najbardziej wpływowych myślicieli XX wieku – uwidaczniają się najistotniejsze zwroty w najnowszej filozofii oraz historii Zachodu: dramat totalitaryzmu, rozpad tradycyjnych kategorii metafizycznych i politycznych, konieczność mozolnego wykuwania nowego języka opisu rzeczywistości. Tezę książki wyraża przekonanie, że odpowiedź Arendt na filozofię Heideggera, udzielona w szerokim kontekście zmagań obojga myślicieli z filozoficzną tradycją Zachodu, otwiera także nowy horyzont do przemyślenia relacji między pedagogiką a filozofią. Praca ta rozpoczyna się od krytycznej rekonstrukcji pojęć, tradycyjnie spajających pedagogikę z filozofią. Następnie, stanowi rozwinięcie tezy Arendt o zerwaniu nici tradycji, umiejscowionej w kontekście filozofii Heideggera oraz jego uwikłania w nazizm, a także, w konsekwencji, stawia pod znakiem zapytania tradycyjną relację między filozofią a pedagogiką. W końcowych partiach książki powraca problem dialogu między filozofią, myśleniem, pedagogiką i edukacją uniwersytecką w czasie, którego ramy polityczne i etyczne wyznacza już nie ciągłość tradycji, lecz cezura XX-wiecznych totalitaryzmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wszyscy są sobie równi? Dlaczego musimy umrzeć? Kto decyduje o mojej przyszłości? Dziesięcioro dzieci opowiada o sytuacjach z własnego życia i stawia pytania, które zaprzątały myśli wielkim filozofom, a które czasami zadajemy sobie wszyscy, niezależnie od wieku.  Wypowiedź każdego dziecka opatrzona jest nawiązującym do tematu rozważań cytatem któregoś wielkiego filozofa. Notki na końcu książki przybliżają obszar zainteresowań i poglądy dziesięciorga cytowanych filozofów. Dla dzieci będzie to pierwsze spotkanie z myślą filozoficzną, dla dorosłych – powtórka z Kierkegaarda, de Beauvoir czy Heideggera w pigułce, i to ładnie opakowanej. 
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 11 456 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84 845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Heidegger i problem zła / Cezary Wodziński. - Warszawa : Państ. Instytut Wydawniczy, 1994 (Inowr. : DK). - 622, [2] s. ; 20 cm.
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83 072 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej