Thoreau, Henry David (1817-1862)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Bochnia wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(3)
Autor
Cieplińska Halina
(1)
Ryszka Rafał (1975- )
(1)
Thoreau Henry David
(1)
Ulicka Danuta
(1)
Wróbel Łukasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(2)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Thoreau, Henry David (1817-1862)
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1168)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1020)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(969)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(643)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(578)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(481)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(472)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(416)
Geografia
(413)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(367)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(316)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(258)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Szkice literackie amerykańskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kto w tej książce będzie szukał kolejnych prostych i szybkich recept na ciekawą pracę grupową, ten się rozczaruje. To nie jest typowa książka kucharska. [...] Publikacja Rafała Ryszki stanowi unikat na rynku wydawniczym jest zaledwie drugą pozycją dotyczącą pedagogiki przeżyć w polskiej literaturze. Niniejsza książka porusza temat niezwykle istotny z punktu widzenia współczesnej pedagogiki i stanowi ważny wkład w rozwój szerokiego nurtu edukacji przygodowej outdoor eduaction, adventure education czy pedagogiki przeżyć który od kilku lat stopniowo zyskuje coraz większą popularność w Polsce. A przy tym opracowanie R. Ryszki jest dobrze wyważonym połączeniem wiedzy teoretycznej i praktycznej.[...] poleca ImpulsGotowanie, podobnie jak praca z ludźmi, wymaga zaangażowania, cierpliwości, znajomości rzeczy, próbowania i uczenia się na swoich błędach. Wychowanie, tak jak gotowanie, to umiejętność, której nabywa się z czasem. Obie oparte na wiedzy są specyficznym rodzajem sztuki, w której liczą się talent, wyobraźnia, wyczucie i doświadczenie. Mając wszystkie potrzebne składniki, trzymając się ściśle przepisu, często okazuje się, że szczypta pozornie mało znaczącej przyprawy decyduje o tym, iż cała potrawa jest smaczna lub zupełnie niezjadliwa. Zamiast się nią cieszyć i rozkoszować, trzeba ją z żalem wyrzucić. Zawartość tej książki można więc potraktować jako spis zjadliwych i pożywnych produktów, zalecanych technik przygotowania i podawania smacznego, zdrowego jedzenia, ale nie jest to tylko książkowa wiedza. Praca z grupą: dania główne, przystawki, zupy i sosy, przyprawy i desery w rękach zdolnego kucharza nabiorą cech kulinarnego majstersztyku. Zachwianie proporcji, pośpiech, sztampa i rutyna zniweczą nawet najlepsze przepisy i teorie. Dlatego nie ma tu gotowych instrukcji, jest to bardziej spis składników do własnego eksperymentowania i zweryfikowania w praktyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 346 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 398 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25 820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria z Ostem)
Niewielu myślicielom dwudziestego wieku udało się trwale zmienić pejzaż naukowy swojej epoki, jedynie nieliczni potrafili zadać pytania wcześniej niestawiane i wskazać na takie możliwe horyzonty odpowiedzi, które wcześniej wymykały się badawczemu szkiełku i oku. Należy do nich z całą pewnością Jacques Derrida, twórca dekonstrukcyjnego myślenia, jeden z najwybitniejszych filozofów drugiej połowy ubiegłego stulecia. Zainicjowana wystąpieniem Derridy w 1966 roku na Uniwersytecie Johna Hopkinsa w Baltimore myśl dekonstrukcyjna zdołała w trakcie swojej czterdziestoletniej historii nie tylko sproblematyzować instytucjonalne podziały fakultetów (jak np. relacje pomiędzy filozofią, nauką o literaturze, krytyką literacką i samą literaturą), ale także krytycznie zanalizować wykorzystywane przez nie teorie, metodologie i pojęcia (zagadnienia referencji, fikcjonalności, reprezentacji, mimesis, mechanizmy konstruowania podmiotu, scalania i rozpraszania sensu), przeformułowała również szereg najważniejszych problemów i twierdzeń należących do rozmaitych nauk. Starając się wymknąć krystalizacji, nieustannie zmieniając strategie analizy, dekonstrukcja ostatecznie uległa jednak instytucjonalizacji, stając się przedmiotem wykładów dla studentów różnorakich kierunków, znajdując miejsce na wydziałowych listach lektur oraz, z reguły interdyscyplinarnych, konferencjach naukowych. Niniejszy tom rozpraw jest właśnie pokłosiem jednego z takich sympozjów. W tej zaś mierze Derrida/AdirreD stanowi publikację szczególną – jest bowiem pierwszym po śmierci francuskiego filozofa podsumowaniem dekonstrukcyjnej spuścizny. Redaktorzy tomu zgromadzili większość najwybitniejszych badaczy, komentatorów i tłumaczy Jacquesa Derridy w Polsce, dzięki czemu publikacja zachowując daleko posuniętą interdyscyplinarność, prezentuje zarazem artykuły o dużej wartości poznawczej. Jak się więc okazuje, śmierć Derridy nie stała się domykającym horyzontem, ku któremu myśl dekonstrukcyjna zmierzała, jest raczej szczególnym horyzontu rozerwaniem, otwarciem, umożliwiającym postawienie nowych pytań i udzielenie innych odpowiedzi. Oto więc tom, który opisać można formułą: „Jacques Derrida – recepcja polska A.D. 2005” .
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 012 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej