Sorting
Source
Katalog zbiorów
(55)
Form of Work
Książki
(55)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
available
(53)
Branch
Tarnów wypożyczalnia
(1)
Tarnów czytelnia
(3)
Bochnia wypożyczalnia
(35)
Bochnia czytelnia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(9)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(8)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
(1)
Author
Tyszka Zbigniew
(6)
Dykcik Władysław
(3)
Klichowski Michał
(2)
Tyszkowa Maria
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Badura-Stronka Magdalena
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Bańczerowski Jerzy
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Burewicz Andrzej
(1)
Błachnio Krystyna
(1)
Chojecka Jana
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czubiński Antoni
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Domka Lubomira
(1)
Drozdowicz Zbigniew
(1)
Frąckowiak Tadeusz S
(1)
Gulińska Hanna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(1)
Kujawiński Jerzy (1928-2022)
(1)
Labuda Gerard
(1)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(1)
Modrzewski Jerzy
(1)
Modrzewski Jerzy (1946-2023)
(1)
Oliwa-Ciesielska Monika
(1)
Olszewski Henryk
(1)
Olszewski Wiesław
(1)
Osięgłowski Janisław
(1)
Pawelczak Katarzyna
(1)
Pogonowski Jerzy
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Skrzypczak Józef
(1)
Sobisiak Walerian
(1)
Sowińska Halina
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Szajek Stanisław
(1)
Szweykowska Alicja
(1)
Szymański Jerzy
(1)
Szymański Józef
(1)
Sęk Helena
(1)
Wolframm Horst
(1)
Włodarczyk Ewa
(1)
Zgółka Tadeusz
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(17)
Time Period of Creation
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
No place, unknown, or undetermined
(46)
Poland
(9)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Subject
Rodzina
(6)
Pedagogika specjalna
(5)
Kształcenie
(4)
Pedagogika
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko
(3)
Metody nauczania
(3)
Uczenie się
(3)
Chemia
(2)
Dzieci
(2)
Historia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samokształcenie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Wady rozwojowe
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Alkoholicy
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Andragogika
(1)
Anonimowi alkoholicy (AA)
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo naukowe
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Cyborgizacja
(1)
Diagnostyka preimplantacyjna
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy Dziecka
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Dydaktyka chemii
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja czytelnicza i medialna
(1)
Eksperyment pedagogiczny
(1)
Eugenika
(1)
Grupy samopomocowe
(1)
Grupy społeczne
(1)
Grywalizacja
(1)
Głusi
(1)
Historiografia
(1)
Informacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jedynacy
(1)
Język dziecka
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kowalski, Stanisław (1904-1990)
(1)
Kreatywność
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Małżeństwo
(1)
Małżeństwo jednopłciowe
(1)
Metody badawcze
(1)
Mowa
(1)
Mowa - zaburzenia
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie politechniczne
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki pomocnicze historii
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni a społeczeństwo
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niewidomi
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polonia
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1801-
(2)
1901-
(2)
1701-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(5)
Genre/Form
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
55 results Filter
Book
In basket
Stanisław Kowalski : pamięć postaci uczonego i kontynuacje jego dorobku / redakcja naukowa Wiesław Ambrozik, Jerzy Modrzewski. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021. - 576 stron, [1] karta tablic : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 337)
Publikacja upamiętnia postać i dorobek naukowy Stanisława Kowalskiego, wieloletniego Profesora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Celem było uchronić od zapomnienia zwłaszcza te idee i koncepcje autorstwa prof. Stanisława Kowalskiego, które przetrwały próbę czasu i okazują się w dalszym ciągu odzwierciedlać stan i funkcjonowanie naszego systemu wychowania. Zgromadzone w książce publikacje Profesora oraz Jego uczniów i kontynuatorów Jego idei zawierają równie przydatne rozwiązania metodologiczne, mogące służyć doskonaleniu struktury i działalności współczesnego nam systemu wychowania. Niewątpliwym walorem tych studiów i badań jest to, że prowadzone były przez wiele lat z perspektywy psychologii, socjologii, pedagogiki i prakseologii, co sprawia, że integrują one w sobie interdyscyplinarne i wieloaspektowe podejście do analizowanych problemów i z tej też perspektywy postulują stosowne rozwiązania modelowe, mogące być z powodzeniem wdrażane do praktyki. Przy tej też okazji Autorzy chcieli także uwydatnić specyfikę poznańskiego akademickiego ośrodka pedagogiki społecznej oraz wkład prof. Stanisława Kowalskiego w jego rozwój. Ośrodek zakończył swój pięćdziesięcioletni okres działalności naukowej i obok łódzkiego i warszawskiego równie wydatnie przyczynił się do rozwoju tej właśnie dziedziny pedagogiki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44 260 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41661 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 22 761 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 29 961 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40610 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Tarnów czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 102 853 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 311)
W naukach społecznych uznaje się konieczność pogłębionych studiów i badań nad młodzieżą jako głównym aktorem prospektywnych zmian, poszukującym odwzorowań, kształtującym swoje odniesienia, aktualizującym wiedzę o sobie, o świecie i swoich relacjach ze światem. Tym samym problematyka młodzieży, a w szczególności współczesne badania nad kondycją młodzieży lokują się wśród najważniejszych. Stanowią one układ odniesienia dla rozważań nad przyszłością społeczeństwa, w którym fundamentalną zasadą staje się przeżywanie ambiwalencji i życie „zmianą”. Ponadto, syntezie wiedzy nad młodzieżą w odniesieniu do wybranych studiów teoretycznych i badań empirycznych musi towarzyszyć szczególny rodzaj wrażliwości na „pułapki” w ustalaniu odpowiedzi na pytanie: „Młodzież, czyli kto? a może nawet należałoby poszukiwać odpowiedzialnego namysłu i odpowiedzi na pytane: „Młodzieże, czyli kto?” Na kanwie powyższych przemyśleń powstała idea niniejszego tomu jako forum dyskursu o młodzieży, którego koncentracja uwagi będzie zwrócona na wielokontekstowe rekonstrukcje teorii młodzieży przy odwołaniu się do kontekstów historycznych, orientacji poznawczych i recepcji zagadnienia. To w istocie namysł nad młodzieżą jako przedmiocie i podmiocie badań pedagogicznych ‒ młodzież w centrum pedagogiki i w centrum permanentnej zmiany społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44 306, 44 577 (2 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i pedagogika, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 123)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 28 723 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Historia powszechna 1939-1997 : podręcznik dla studentów historii i nauk politycznych. - Wyd.2 popr. i poszerz. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 1999. - 578, [1] s., [2] s. tabl. kolor. złoż. : mapy, wykr. ; 24 cm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 24 378 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 317)
Jak funkcjonują DDA i jak postrzegają siebie w różnych relacjach społecznych; jakie mają trudności indywidualne, w związkach intymnych, relacjach z rodzicem uzależnionym i niepijącym, jak oceniają wsparcie społeczne i jakiej pomocy wciąż oczekują. We współczesnej literaturze przedmiotu nie ma wielu odwołań do wątku związanego z funkcjonowaniem dorosłych osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne oraz wyniki badań własnych związanych z funkcjonowaniem DDA, charakteryzuje poszczególne osoby tworzące rodzinę alkoholową oraz rodzinę taką jako całość. Przedstawia analizę postrzegania przez dorosłe dzieci alkoholików swojego funkcjonowania w różnych relacjach społecznych, a przede wszystkim ich ocenę otrzymanego wsparcia społecznego i obszarów, w których wciąż oczekują pomocy. Wiedza dotycząca dorosłego życia osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej, zwłaszcza ich percepcja związana z efektywnością wsparcia im (nie)udzielanego, może być wskazówką do pracy specjalistów z tą grupą osób w celu podejmowania jak najefektywniejszych działań pomocowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39 317 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 17 302 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 22 269 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 29 760, 23 672, 23 671 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 28 129 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika specjalna : praca zbiorowa / pod redakcją Władysława Dykcika ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. - Wydanie II poszerzone i uaktualnione - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2001. - 458 stron, [1] tablica kolorowa : ilustracje ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych kierunków przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami są czołowi znawcy problematyki z różnych ośrodków akademickich kraju. Praca ma charakter podręcznikowy, przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i pracy socjalnej. Z pożytkiem może również służyć nauczycielom, rodzicom dzieci niepełnosprawnych, a także samym osobom niepełnosprawnym. Spis treści: "Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki"; "Tendncja rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji"; "Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalnej"; "Wspólne problemy specjalnej opieki, edukacji i społecznego wsparcia".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36 625, 31 343 (2 egz.)
Dąbrowa Tarnowska czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 31 342 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia-Pedagogika, ISSN 0083 ; nr 49)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 22 153 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 26 763 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 40272 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 26 994 (1 egz.)
Book
In basket
Książka opowiada o naukowej emigracji pedagoga do świata neuronauki. Jednak bodźcem do jej napisania nie była potrzeba opublikowania dziennika z emigracji, lecz krytyczna refleksja emigranta dotycząca tego, jak neuronauka uwiodła zarówno pedagogów, jak i niepedagogów, ale też jak wykorzystywana jest do uwodzenia licznych sfer, w tym tych ściśle edukacyjnych. W zasadzie, choć czasem można nie zdawać sobie z tego sprawy, neuronauka uwodzi wszystkich. I to właśnie nazywane jest przez autora efektem neuro. W książce wykazane zostało, że neuronauka uwodzi na co najmniej kilka sposobów. Odwołując się do własnych badań naukowych, które realizowane były podczas kilkuletnich staży w neurolaboratoriach, a także do naukowych teorii i wyników uzyskanych przez innych naukowców, autor opisuje między innymi uwodzenie aplikacyjną perspektywą neurobadań, etosem mózgu, mózgocentrycznymi i mózgodeterministycznymi koncepcjami, neurorealistycznymi możliwościami wizualizowania procesów zachodzących w mózgu, neuroaparaturą, neurolaboratorium czy splendorem neuronaukowców. Pokazując różne konteksty efektu neuro, autor nie skupia się jednak tylko na ich opisie. Eksponuje także konsekwencje uwiedzenia, szczególnie akcentując te dotyczące pedagogiki, na przykład niebezpieczne działania ukierunkowane na edukacyjne aplikowanie niewdrożonych jeszcze metod stymulowania mózgu czy wzrost redundantnych publikacji z nurtu neuropedagogiki. Wskazuje także możliwe rozwiązania przeciwdziałające uwiedzeniu, wśród których kluczowym jest budowanie świadomości ograniczeń wiedzy neuronaukowej poprzez studiowanie neuronauki i zdobywanie eksperymentalnego doświadczenia w neurolaboratoriach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39 553 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again