Sorting
Source
Katalog zbiorów
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Status
available
(3)
Branch
Bochnia wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(2)
Author
Marek Zbigniew (1947- )
(2)
Michalczyk Anna (pedagog)
(1)
Mółka Janusz (1962- )
(1)
Mółka Miłosz
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Andragogika
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Egzystencja (filozofia)
(1)
Internet
(1)
Katechetyka
(1)
Katecheza
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Pedagogika ignacjańska
(1)
Pedagogika katolicka
(1)
Pedagogika religii
(1)
Personalizm
(1)
Szkolnictwo jezuickie
(1)
Teologia
(1)
Teologia katolicka
(1)
Teologia pastoralna
(1)
Transcendencja
(1)
Walulik, Anna
(1)
Wychowanie katolickie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Religia i duchowość
(2)
Psychologia
(1)
3 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Ignacjańskiej)
Charakterystycznym rysem pedagogiki religii wpisującej się w nurt nauk o wychowaniu jest badanie edukacji religijnej, która opiera się na relacjach człowieka z Bogiem. Wymaga działań umożliwiających zrozumienie istoty samej relacji człowieka z Bogiem, a nadto jej znaczenia dla człowieka, po to, by w jego życiu mogło dojść do integracji wymiaru religijnego z innymi jego wymiarami, a zwłaszcza z życiem społecznym i moralnym. To zaś oznacza, że jako dyscyplina nauki pedagogika religii przedstawia konkretną koncepcję pedagogiczną, która jest alternatywą dla edukacyjnych propozycji budowanych na innych zasadach. W realizacji stawianych sobie zadań pedagogika religii korzysta z metod badawczych wypracowanych przez nauki empiryczne, jak i teologiczne oraz z ich dorobku naukowego. SPIS TREŚCI Wstęp 1. Punkty styczne teologii i nauk o wychowaniu 1.1. Teologia 1.2. Relacje teologii z pedagogiką 2. Płaszczyzna spotkania pedagogiki i teologii 2.1. Życie społeczno-kulturowe 2.2. Człowiek 2.3. Objaśnianie egzystencji człowieka 3. Katecheza czy pedagogika religii 3.1. Geneza terminu "pedagogika religii" 3.2. Współczesne rozumienie pedagogiki religii 4. Pedagogika religii jako dyscyplina nauki 4.1. Antropologiczno-filozoficzno-teologiczne podstawy pedagogiki religii 4.2. Przedmiot badań pedagogiki religii 4.3. Źródła i metody badań pedagogiki religii 5. Cele pedagogiki religii 5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania pedagogiki religii 5.2. Otwieranie na transcendencję 5.3. Osiąganie dojrzałości 6. Pedagogika ignacjańska jako nurt pedagogiki religii 6.1. Źródła pedagogii ignacjańskiej 6.2. Edukacja w tradycji jezuickiej 6.3. Charakterystyczne rysy modelu edukacji ignacjańskiej 6.4. Pedagogia ignacjańska podstawą teorii pedagogiki ignacjańskiej (towarzyszenia) Bibliografia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39 627 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Bochnia wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 33 806 (1 egz.)
Book
In basket
Księga Jubileuszowa dedykowana Siostrze dr hab. Annie Walulik CSFN, prof. AIK, w 60. rocznicę urodzin, w 40-lecie życia zakonnego, 35-lecie pracy zawodowej oraz 25-lecie pracy naukowej Dr hab. Anna Walulik CSFN, prof. Akademii Ignatianum w Krakowie, bada zależności zachodzące w edukacji w kontekście andragogiczno-teologicznym. Skupia się na opisywaniu miejsca źródeł religijnych – w szczególności Biblii – w całożyciowym uczeniu się. W prowadzonych w duchu paradygmatu holistycznego badaniach wykazuje istnienie różnych możliwości stykania się obu wspomnianych wymiarów ludzkiego życia. Eksponuje w nich znaczenie wiedzy religijnej, która wnosi w życie człowieka wzmacnianie, korygowanie i uzupełnianie posiadanych sprawności oraz umożliwia nadawanie życiu nowej jakości. Wykazuje przy tym, że andragogika i religia wnoszą w życie człowieka wielorakie synergie. W prowadzonych badaniach s. Anna Walulik podkreśla, że analiza rzeczywistości uczenia się dorosłych (przynajmniej w Polsce) nie może pomijać kontekstów religijnych. Swoje obserwacje opiera na badaniach jakościowych, zwłaszcza badaniach biograficznych, których właściwością jest nie tyle wyjaśnianie rzeczywistości edukacyjnej, ile jej interpretowanie w świetle przeprowadzanych analiz narracyjnych. W badaniach korzysta z analizy proksemicznej. Wartość tej techniki upatruje w wertykalno-horyzontalnej optyce czasowej. Wykazuje, że korzystanie z niej dzięki hermeneutyce ściśle powiązanej z badaniami narracyjnymi umożliwia znajdowanie wspólnych dla andragogiki i teologii płaszczyzn badań naukowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 39 332 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again