Pedagodzy społeczni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Tarnów czytelnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(3)
Autor
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dąbrowski Zdzisław (1930- )
(1)
Heine Marek
(1)
Kulpiński Franciszek
(1)
Sobecki Mirosław (1960- )
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(3)
Temat
Dziecko
(2443)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1655)
Nauczanie początkowe
(1566)
Literatura polska
(1562)
Pedagodzy społeczni
(-)
Rodzina
(1321)
Wychowanie
(1312)
Wychowanie w rodzinie
(1207)
Nauczanie
(1166)
Pedagogika
(1145)
Poezja polska
(1053)
Szkolnictwo
(1039)
Historia
(1015)
Nauczyciele
(1013)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(915)
Filozofia
(903)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(692)
Psychologia
(659)
Fizyka
(652)
Kultura
(641)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(627)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(579)
Biografie
(572)
Uczucia
(564)
Mowa
(561)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(475)
Dzieci
(472)
Przyjaźń
(471)
Przyroda
(454)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(435)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(415)
Geografia
(414)
Komunikacja społeczna
(411)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(388)
Teatr polski
(376)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Zwierzęta
(366)
Inscenizacja
(365)
Socjologia
(363)
Miłość
(360)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(346)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Praca
(317)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(315)
Pedagogika specjalna
(308)
Logopedia
(307)
Postawy
(306)
Niepowodzenia szkolne
(305)
Internet
(303)
Nauka
(302)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(288)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(279)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Psychologia wychowawcza
(275)
Teatr
(271)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Lęk
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Życie codzienne
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(257)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł wskazuje już na trójdzielny charakter pracy oraz informuje o zagadnieniach, które autorzy pragną przedstawić. Część pierwsza, autorstwa F. Kulpińskiego, omawia historyczne podłoże myśli i praktyki opieki nad dzieckiem, poczynając od średniowiecza, a kończąc na czasach współczesnych. W części drugiej, autorstwa Zdzisława Dąbrowskiego, przedstawione są wybrane elementy pedagogiki opiekuńczej. Zawarte tu zostało meritum określające przedmiot pedagogiki opiekuńczej i jej miejsce wśród innych nauk pedagogicznych. Trzecia część prezentowanej książki, również autorstwa Zdzisława Dąbrowskiego, jest zebraną terminologią pedagogiki opiekuńczej. Autor nazywa ją „przysłowiowym gwoździem programu” ze względu na nowatorstwo i innowacyjność ujęcia. W porządku alfabetycznym zostały przedstawione tu podstawowe pojęcia, którymi posiłkuje się pedagogika opiekuńcza.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36375 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea społecznej integracji osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie wynika z przekonania, że ich normalny rozwój wymaga uczestnictwa w naturalnych sytuacjach życia społecznego. Integracja opiera się na wspólności celów i dążeń wszystkich członków danej grupy. W pedagogice specjalnej idea integracji wyraża się we wspólnocie systemów wartości i norm osób pełnosprawnych, przystosowanych społecznie i osób niepełnosprawnych, nieprzystosowanych społecznie. Osoba niepełnosprawna doświadcza integracji wówczas, gdy może żyć w naturalnym środowisku społecznym, współuczestniczyć w jego działalności, ponosić współodpowiedzialność za wyniki tej działalności.
Przedstawione opracowania są wynikiem realizacji programu badawczego integrującego wysiłki poznawcze pracowników Zakładu Pedagogiki Opiekuńczej i Specjalnej. Program jest przedsięwzięciem długofalowym. [fragment Wstępu autorstwa Marka Heine'go].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92 164 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego - jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38 317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Stała Konferencja Pedagogiki Społecznej / pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN ; 8)
Publikacja wpisuje się w nurt badań łódzkiej szkoły pedagogów społecznych odwołujących się do tradycji reprezentowanej przez twórczynię tej dyscypliny naukowej, Helenę Radlińską. Autorzy postawili sobie za cel przedstawienie sylwetki pedagoga społecznego, kontekstów i przestrzeni jego działalności, uwzględnili przy tym również nowe wyzwania wynikające ze zmian społecznych w otoczeniu. W drugiej części publikacji Czytelnicy znajdą liczne odniesienia do praktyki działania pedagogów społecznych, np. pracy asystentów rodzinnych, kwestii psychiatrii środowiskowej czy też rewitalizacji społeczno-pedagogicznej. „Rola pedagoga społecznego nadal nie jest jednoznacznie rozpoznawana w przestrzeni społecznej. Fakt ten, który może jedynie zaskakiwać (posiadamy bardzo bogaty dorobek naukowy z pedagogiki społecznej dzięki wybitnym jej twórcom), stanowi także inspirację do kolejnych wyzwań, bowiem zarówno zasług twórców, jak i ich współczesnych kontynuatorów dla rozwoju tej dyscypliny naukowej, tworzenia wielu szkół naukowych oraz wkładu w rozwój społeczeństwa nie wolno zapominać. Ponieważ znacząco poszerzyło się też pole praktyki działania pedagoga społecznego, na analizę naukową zasługują wszystkie aktywności dotąd nierozpoznawane w kręgu jego działania”. Z recenzji prof. dr hab. Barbary Kromolickiej (Uniwersytet Szczeciński)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 774 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej