Rudnicki Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Bochnia wypożyczalnia
(2)
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Autor
Słowacki Juliusz
(296)
Mickiewicz Adam
(257)
Krzyżanowski Julian
(236)
Suchodolski Bogdan
(224)
Konopnicka Maria
(217)
Rudnicki Paweł
(-)
Prus Bolesław
(215)
Markiewicz Henryk
(165)
Żeromski Stefan
(159)
Praca zbiorowa
(157)
Sienkiewicz Henryk
(155)
Nowicki Feliks (1905-1977)
(153)
Orzeszkowa Eliza
(153)
Okoń Wincenty
(145)
Kupisiewicz Czesław
(131)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Wyka Kazimierz
(124)
Śliwerski Bogusław
(122)
Kraszewski Józef Ignacy
(118)
Tanajewska Alicja
(114)
Kochanowski Jan
(111)
Lenartowicz Teofil
(111)
Kurdybacha Łukasz
(109)
Pieter Józef
(109)
Wyspiański Stanisław
(108)
Naprawa Renata
(104)
Estreicher Karol
(101)
Włodarski Ziemowit
(96)
Tatarkiewicz Władysław
(95)
Wroczyński Ryszard
(95)
Gomulicki Wiktor
(91)
Iwaszkiewicz Jarosław
(91)
Dąbrowska Maria
(90)
Tazbir Janusz
(90)
Kieniewicz Stefan
(89)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(89)
Głowiński Michał
(87)
Korczak Janusz
(87)
Bogdanowicz Marta
(86)
Hinz Magdalena
(86)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(83)
Krasicki Ignacy
(82)
Kolberg Oskar
(81)
Rudniański Jarosław
(80)
Szewczuk Włodzimierz
(80)
Ujejski Kornel
(79)
Jasienica Paweł
(76)
Wołoszynowa Lidia
(76)
Fredro Aleksander
(75)
Kozielecki Józef
(75)
Lewin Aleksander
(73)
Miłosz Czesław
(72)
Muszyński Heliodor
(72)
Kulczycka-Saloni Janina
(71)
Matuszewski Ryszard
(71)
Shakespeare William (1564-1616)
(71)
Kotarbiński Tadeusz
(70)
Szczepański Jan
(70)
Czechowicz Józef
(69)
Janion Maria
(69)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(69)
Jastrun Mieczysław
(67)
Pilch Tadeusz
(67)
Doroszewski Witold
(66)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924)
(66)
Błoński Jan
(65)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(65)
Nowacki Tadeusz
(65)
Polańczyk Danuta
(65)
Przetacznikowa Maria
(65)
Sandauer Artur
(65)
Tomaszewski Tadeusz
(64)
Baudelaire Charles
(63)
Dzierzgowska Irena
(63)
Hertz Paweł
(63)
Jakubowski Jan Zygmunt
(63)
Krasiński Zygmunt
(63)
Popławska Anna
(63)
Strelau Jan
(63)
Helsztyński Stanisław
(62)
Rzehak Wojciech
(62)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(62)
Lange Antoni
(61)
Parandowski Jan
(61)
Szkutnik Leon Leszek
(61)
Lipska Ewa
(60)
Nagajowa Maria
(60)
Zaborowski Zbigniew
(60)
Barańska Małgorzata
(59)
Inglot Mieczysław
(59)
Radzicki Józef
(59)
Semadeni Zbigniew
(59)
Łobocki Mieczysław
(59)
Sławiński Janusz
(58)
Witwicki Władysław
(58)
Wojnar Irena
(58)
Gombrowicz Witold
(57)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(57)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(57)
Podbielkowski Zbigniew
(57)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Geje
(1)
Klimat szkoły
(1)
Lesbijki
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We wspomnieniach każdej i każdego z nas obecna jest szkoła. Utożsamiana z miejscem, ludźmi, doświadczeniami. W obrazach ze szkolnej przeszłości pojawiają się nauczyciele i nauczycielki, koledzy i koleżanki i różne historie z nimi związane. Takie, których wspomnienia wywołują śmiech i radość, ale również te, których chcielibyśmy się pozbyć za wszelką cenę… Książkę "Przecież jesteśmy! Homofobiczna przemoc w polskich szkołach - narracje gejów i lesbijek" Autorzy poświęcają szczególnemu rodzajowi wspomnień, a sam tytuł zdradza wiele na ich temat. Również jego pierwsza część: Przecież jesteśmy! – w zależności od tego, jak wypowiedziana – może wyrażać całą paletę uczuć i postaw, może być zatem spokojnym oświadczeniem stanu rzeczy, pełnym determinacji krzykiem, może być zrezygnowanym szeptem. Jakkolwiek by ten zwrot nie wybrzmiał, ma przypominać, że osoby homoseksualne są w naszych szkołach, mają w nich prawo do wyrażania siebie i do opartego na szacunku funkcjonowania. Na publikację złożyły się dwadzieścia dwa wywiady z uczniami i uczennicami, gejami i lesbijkami, których dystynkcją stała się ich nieheteroseksualna orientacja. I gdybyśmy – jako społeczeństwo – mieli za sobą poważne (chociaż niełatwe) debaty na temat seksualności, praw reprodukcyjnych i obywatelskich, a w szkołach merytoryczny program edukacji seksualnej oraz właściwie przygotowanych do jego prowadzenia nauczycieli i nauczycielki, nasza publikacja miałaby inny charakter... [...] Niniejsza publikacja składa się z sześciu rozdziałów. W pierwszym opisujemy wybrane społeczne i kulturowe uwarunkowania, w których funkcjonuje homoseksualna młodzież, zwracając uwagę na współzależność zjawisk określanych terminami „homofobia”, „heteroseksizm” i „heteronormatywność” oraz szkicując specyficznie polski kontekst. Składa się nań zarówno podejście do kwestii homoseksualności w Polsce i w polskiej szkole, jak i cechy tejże szkoły rzutujące na sytuację osób nieheteroseksualnych. W rozdziale metodologicznym odnosimy się do teoretycznych inspiracji naszych poszukiwań badawczych, brikolażu jako przyjętej strategii interpretacji danych oraz kwestii związanych z realizacją badania. Trzy kolejne rozdziały prezentują zebrany materiał badawczy, który dotyczy kolejno: praktyk wytwarzania heteronormatywnej kultury szkoły, przemocy i prześladowania oraz strategii podejmowanych przez geje i lesbijki w sytuacjach mierzenia się z tymi zjawiskami. W naszej publikacji odnosimy się także do kluczowego dla osób LGBT procesu, jakim jest coming out, doświadczanych przez nich emocji oraz nauczycielskich reakcji na opisywane zjawiska. Końcowy rozdział poświęcony jest dyskusji, w której próbujemy odpowiedzieć na pytanie o przyczyny dziejącego się w szkole zła oraz pokazać drogi jego obejścia. Chcielibyśmy, aby ta książka służyła nauczycielom i nauczycielkom. Bo to Wy macie moc zmieniania świata, a w czterech ścianach Waszej klasy możecie zrobić wszystko. Chcielibyśmy, abyście Wy, dawni lub obecni uczniowie i uczennice, odnaleźli się w tej książce. Cokolwiek w niej znajdziecie, użyjcie tego, aby wspierać tych, którym jest trudniej. A którzy przecież są!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 135 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43539 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej