Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Bochnia wypożyczalnia
(1)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(2)
Autor
Marek Zbigniew (1947- )
(2)
Michalczyk Anna (pedagog)
(1)
Mółka Janusz (1962- )
(1)
Mółka Miłosz
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Andragogika
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Egzystencja (filozofia)
(1)
Internet
(1)
Katechetyka
(1)
Katecheza
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Pedagogika ignacjańska
(1)
Pedagogika katolicka
(1)
Pedagogika religii
(1)
Personalizm
(1)
Szkolnictwo jezuickie
(1)
Teologia
(1)
Teologia katolicka
(1)
Teologia pastoralna
(1)
Transcendencja
(1)
Walulik, Anna
(1)
Wychowanie katolickie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Religia i duchowość
(2)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Ignacjańskiej)
Charakterystycznym rysem pedagogiki religii wpisującej się w nurt nauk o wychowaniu jest badanie edukacji religijnej, która opiera się na relacjach człowieka z Bogiem. Wymaga działań umożliwiających zrozumienie istoty samej relacji człowieka z Bogiem, a nadto jej znaczenia dla człowieka, po to, by w jego życiu mogło dojść do integracji wymiaru religijnego z innymi jego wymiarami, a zwłaszcza z życiem społecznym i moralnym. To zaś oznacza, że jako dyscyplina nauki pedagogika religii przedstawia konkretną koncepcję pedagogiczną, która jest alternatywą dla edukacyjnych propozycji budowanych na innych zasadach. W realizacji stawianych sobie zadań pedagogika religii korzysta z metod badawczych wypracowanych przez nauki empiryczne, jak i teologiczne oraz z ich dorobku naukowego. SPIS TREŚCI Wstęp 1. Punkty styczne teologii i nauk o wychowaniu 1.1. Teologia 1.2. Relacje teologii z pedagogiką 2. Płaszczyzna spotkania pedagogiki i teologii 2.1. Życie społeczno-kulturowe 2.2. Człowiek 2.3. Objaśnianie egzystencji człowieka 3. Katecheza czy pedagogika religii 3.1. Geneza terminu "pedagogika religii" 3.2. Współczesne rozumienie pedagogiki religii 4. Pedagogika religii jako dyscyplina nauki 4.1. Antropologiczno-filozoficzno-teologiczne podstawy pedagogiki religii 4.2. Przedmiot badań pedagogiki religii 4.3. Źródła i metody badań pedagogiki religii 5. Cele pedagogiki religii 5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania pedagogiki religii 5.2. Otwieranie na transcendencję 5.3. Osiąganie dojrzałości 6. Pedagogika ignacjańska jako nurt pedagogiki religii 6.1. Źródła pedagogii ignacjańskiej 6.2. Edukacja w tradycji jezuickiej 6.3. Charakterystyczne rysy modelu edukacji ignacjańskiej 6.4. Pedagogia ignacjańska podstawą teorii pedagogiki ignacjańskiej (towarzyszenia) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga Jubileuszowa dedykowana Siostrze dr hab. Annie Walulik CSFN, prof. AIK, w 60. rocznicę urodzin, w 40-lecie życia zakonnego, 35-lecie pracy zawodowej oraz 25-lecie pracy naukowej Dr hab. Anna Walulik CSFN, prof. Akademii Ignatianum w Krakowie, bada zależności zachodzące w edukacji w kontekście andragogiczno-teologicznym. Skupia się na opisywaniu miejsca źródeł religijnych – w szczególności Biblii – w całożyciowym uczeniu się. W prowadzonych w duchu paradygmatu holistycznego badaniach wykazuje istnienie różnych możliwości stykania się obu wspomnianych wymiarów ludzkiego życia. Eksponuje w nich znaczenie wiedzy religijnej, która wnosi w życie człowieka wzmacnianie, korygowanie i uzupełnianie posiadanych sprawności oraz umożliwia nadawanie życiu nowej jakości. Wykazuje przy tym, że andragogika i religia wnoszą w życie człowieka wielorakie synergie. W prowadzonych badaniach s. Anna Walulik podkreśla, że analiza rzeczywistości uczenia się dorosłych (przynajmniej w Polsce) nie może pomijać kontekstów religijnych. Swoje obserwacje opiera na badaniach jakościowych, zwłaszcza badaniach biograficznych, których właściwością jest nie tyle wyjaśnianie rzeczywistości edukacyjnej, ile jej interpretowanie w świetle przeprowadzanych analiz narracyjnych. W badaniach korzysta z analizy proksemicznej. Wartość tej techniki upatruje w wertykalno-horyzontalnej optyce czasowej. Wykazuje, że korzystanie z niej dzięki hermeneutyce ściśle powiązanej z badaniami narracyjnymi umożliwia znajdowanie wspólnych dla andragogiki i teologii płaszczyzn badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 332 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej