152334
Book
In basket
Idea społecznej integracji osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie wynika z przekonania, że ich normalny rozwój wymaga uczestnictwa w naturalnych sytuacjach życia społecznego. Integracja opiera się na wspólności celów i dążeń wszystkich członków danej grupy. W pedagogice specjalnej idea integracji wyraża się we wspólnocie systemów wartości i norm osób pełnosprawnych, przystosowanych społecznie i osób niepełnosprawnych, nieprzystosowanych społecznie. Osoba niepełnosprawna doświadcza integracji wówczas, gdy może żyć w naturalnym środowisku społecznym, współuczestniczyć w jego działalności, ponosić współodpowiedzialność za wyniki tej działalności.
Przedstawione opracowania są wynikiem realizacji programu badawczego integrującego wysiłki poznawcze pracowników Zakładu Pedagogiki Opiekuńczej i Specjalnej. Program jest przedsięwzięciem długofalowym. [fragment Wstępu autorstwa Marka Heine'go].
Availability:
Tarnów czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 92 164 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 36 632 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy pracach
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again