Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Tarnów czytelnia
(2)
Bochnia wypożyczalnia
(3)
Brzesko wypożyczalnia
(2)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(3)
Autor
Marek Zbigniew (1947- )
(2)
Chrost Marzena (1969- )
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(1)
Michalczyk Anna (pedagog)
(1)
Mółka Janusz (1962- )
(1)
Mółka Miłosz
(1)
Nowakowski Krzysztof (psycholog)
(1)
Przewoźnik Sylwia (1987- )
(1)
Sorkowska-Cieślak Kinga
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Szarras-Kudzia Kaja
(1)
Szymańska Maria (1959- )
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał (1943- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Język
polski
(7)
Temat
Wychowanie
(3)
Internet
(2)
Młodzież
(2)
Andragogika
(1)
Cele wychowania
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Egzystencja (filozofia)
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Katechetyka
(1)
Katecheza
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Krzywda (psychologia)
(1)
Kształcenie
(1)
Marszałek, Józef
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Myśli natrętne
(1)
Mądrość
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Ofiary gwałtu
(1)
Ofiary przemocy
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby zaginione
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika ignacjańska
(1)
Pedagogika katolicka
(1)
Pedagogika religii
(1)
Pedagogika salezjańska
(1)
Pedofilia
(1)
Personalizm
(1)
Pokrzywdzony
(1)
Prawo karne
(1)
Procedura "Niebieskie Karty"
(1)
Satysfakcja (psychologia)
(1)
Socjalizacja
(1)
Starość
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolnictwo jezuickie
(1)
Sąd Rejonowy (Tarnów)
(1)
Tchorzewski, Andrzej Michał (1943- )
(1)
Teologia
(1)
Teologia katolicka
(1)
Teologia pastoralna
(1)
Teoria wychowania
(1)
Transcendencja
(1)
Trauma
(1)
Umysł
(1)
Walulik, Anna
(1)
Wiktymizacja
(1)
Wiktymologia
(1)
Wychowanie katolickie
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Znęcanie się
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
a kultura
(1)
a rzeczywistość wirtualna
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(3)
Historia
(2)
Religia i duchowość
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł tomu jubileuszowego Wychowanie – Socjalizacja – Edukacja oddaje kierunki i obszary badań Profesora Andrzeja Michała Tomasza de Tchorzewskiego . Jego liczne prace, poszukujące na gruncie pedagogiki tożsamości polskiej teorii wychowania, nowych orientacji metodologicznych i reperkusji praktycznych osadzonych w kontekstach historycznych i filozoficznych, stanowią ważny wkład w polską myśl pedagogiczną. Cenione i uważane wręcz za prekursorskie są badania z zakresu pedagogiki rodziny, ze szczególnym uwzględnieniem jej funkcji edukacyjnych, kondycji wychowawczej oraz transformacji w okresie przemian. Oprócz nich równie istotne są badania i publikacje Profesora na temat aksjologii pedagogicznej oraz problematyki etyczno-deontologicznej zawodu nauczycielskiego. Z nią wiązał Jubilat swoje badania empiryczne i rozważania teoretyczne dotyczące procesów kształcenia i formacji osobowościowej, w tym świadomości kandydatów na nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Starość Jak Ją Widzi Psychologia)
aprezentowane w książce rozważania i badania mają zarówno walor poznawczy, jak i aplikacyjny. Dają nie tylko szansę zrozumienia, czym jest starość i jak funkcjonują ludzie w późnej dorosłości, ale dostarczają wskazówek odnośnie do tego, jak powinniśmy się komunikować z osobami starszymi, jak je wspomagać i chronić przed poczuciem osamotnienia i społecznego wykluczenia. Wskazują również na możliwości osób w późnej dorosłości i tkwiący w nich potencjał, który warto wykorzystać zarówno dla dobra osób starszych, których apetyt na życie może wzrosnąć, gdy poczują się potrzebni i docenieni, jak i społeczeństwa, które może wiele zyskać korzystając z mądrości i doświadczenia życiowego osób w okresie senioralnym. Z recenzji dr hab. Doroty Czyżowskiej Przedstawione teksty dają zróżnicowany obraz funkcjonowania starego człowieka w różnych sferach: ruchowej, poznawczej, społecznej. Obraz starego człowieka jest wynikiem jego unikatowej życiowej historii, w której istotna jest realizacja potrzeb rozwoju, takich jak: intencjonalność, kształtowanie przeznaczenia, kompetencja biograficzna. Ważna jest adaptacja do starości; najlepszym sposobem jej osiągnięcia jest podejmowanie nowych form aktywności, zaś wrogiem ? bezczynność. Człowiek stary żyje w zmieniającej się rzeczywistości, co należy wziąć pod uwagę przy analizie procesów adaptacyjnych seniora. Na adaptację seniora należy patrzeć zarówno z punktu jego przystosowania się do nowych technologii, jak i z perspektywy procesu społecznego metapoznania młodego pokolenia. Mam nadzieję, że wiedza zawarta w poszczególnych tekstach niniejszej monografii będzie przydatna w zarówno w wielokierunkowych badaniach nad człowiekiem starym, jak i w przygotowaniu rozwiązań społecznych dostrzegających tę grupę ludzi. Z Wprowadzenia prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienie wiktymizacji rozumianej wieloaspektowo jest obecnie przedmiotem badań teoretycznych, skupiających się nad analizą procesów psychicznych i fizycznych towarzyszących osobie pokrzywdzonej, ale również jako refleksja nad doświadczeniami ofiar nie tylko przestępstw, ale także rozmaitych innych sytuacji życiowych, których skutkiem staje się pokrzywdzenie człowieka. Szczególne znaczenie wiktymizacja odgrywa w nauce wyodrębnionej z kryminologii – wiktymologii kryminalnej. Wiktymizacja kryminologiczna oraz inne oblicza wiktymizacji zostały przedstawione w recenzowanej publikacji. Słusznie zauważono w przedmowie, że tematyka wiktymizacji ma znaczenie utylitarne, gdyż zaznajomienie z jej mechanizmami daje szansę na zmniejszenie zagrożenia wiktymizacyjnego, uchronienie wielu potencjalnych ofiar. (dr hab. Izabela Lewandowska-Malec)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 107 572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 107 618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp do teorii wychowania / Andrzej M. de Tchorzewski. - Wydanie 2. poszerzone. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, 2018. - 300 stron : ilustracje ; 24 cm.
Istnieje kilka powodów, dla których niniejsza książka ma charakter wyjątkowy i niezmiernie cenny. W pierwszej kolejności jest ona napisana z wielkim obiektywizmem i znawstwem. Autor w sposób obiektywny omawia różnego rodzaju teorie, z którymi nie zawsze się zgadza. Drugą cechą omawianej publikacji jest jej konkretność (...). Spójny układ oraz adekwatny do tematyki kwant wiedzy sprawiają, iż jest to znakomita lektura, dzięki której także zapamiętywanie wiadomości nie przysparza żadnych kłopotów. Co więcej, Autor uniknął zbędnych kontekstów i dygresji, przez co książka jawi się jako wysokiej klasy kompendium. Kolejną cechą omawianego tekstu jest jego systematyka. Uporządkowanie tak ogromnego materiału (...) jest mistrzowskie. Trzeba pamiętać, iż jasne i czytelne przekazanie tak obfitej wiedzy wymaga konkretnego pomysłu natury metodycznej. Autor poprzez wykorzystanie tabel i rycin sprawił, że jego podręcznik nie tylko jest źródłem wiedzy, ale jednocześnie ją porządkuje. W konsekwencji staje się on interesującym przewodnikiem po trudnym materiale z zakresu teorii wychowania. Należy podkreślić także profesjonalny krytycyzm Autora. Można bowiem w tekście odnaleźć krytyczne refleksje na temat określonych koncepcji czy poglądów. Prof. Andrzej M. de Tchorzewski nie dokonuje ocen, ale poprzez narrację i znakomity język pozwala czytelnikowi na ukształtowanie własnej opinii. (...) Jest to podejście niezwykle nowoczesne i zgodne z obecnie obowiązującymi standardami metodologicznymi”. – z recenzji ks. prof. dra hab. Janusza Mastalskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31 321 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.12.2025)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Ignacjańskiej)
Charakterystycznym rysem pedagogiki religii wpisującej się w nurt nauk o wychowaniu jest badanie edukacji religijnej, która opiera się na relacjach człowieka z Bogiem. Wymaga działań umożliwiających zrozumienie istoty samej relacji człowieka z Bogiem, a nadto jej znaczenia dla człowieka, po to, by w jego życiu mogło dojść do integracji wymiaru religijnego z innymi jego wymiarami, a zwłaszcza z życiem społecznym i moralnym. To zaś oznacza, że jako dyscyplina nauki pedagogika religii przedstawia konkretną koncepcję pedagogiczną, która jest alternatywą dla edukacyjnych propozycji budowanych na innych zasadach. W realizacji stawianych sobie zadań pedagogika religii korzysta z metod badawczych wypracowanych przez nauki empiryczne, jak i teologiczne oraz z ich dorobku naukowego. SPIS TREŚCI Wstęp 1. Punkty styczne teologii i nauk o wychowaniu 1.1. Teologia 1.2. Relacje teologii z pedagogiką 2. Płaszczyzna spotkania pedagogiki i teologii 2.1. Życie społeczno-kulturowe 2.2. Człowiek 2.3. Objaśnianie egzystencji człowieka 3. Katecheza czy pedagogika religii 3.1. Geneza terminu "pedagogika religii" 3.2. Współczesne rozumienie pedagogiki religii 4. Pedagogika religii jako dyscyplina nauki 4.1. Antropologiczno-filozoficzno-teologiczne podstawy pedagogiki religii 4.2. Przedmiot badań pedagogiki religii 4.3. Źródła i metody badań pedagogiki religii 5. Cele pedagogiki religii 5.1. Społeczno-kulturowe uwarunkowania pedagogiki religii 5.2. Otwieranie na transcendencję 5.3. Osiąganie dojrzałości 6. Pedagogika ignacjańska jako nurt pedagogiki religii 6.1. Źródła pedagogii ignacjańskiej 6.2. Edukacja w tradycji jezuickiej 6.3. Charakterystyczne rysy modelu edukacji ignacjańskiej 6.4. Pedagogia ignacjańska podstawą teorii pedagogiki ignacjańskiej (towarzyszenia) Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga Jubileuszowa dedykowana Siostrze dr hab. Annie Walulik CSFN, prof. AIK, w 60. rocznicę urodzin, w 40-lecie życia zakonnego, 35-lecie pracy zawodowej oraz 25-lecie pracy naukowej Dr hab. Anna Walulik CSFN, prof. Akademii Ignatianum w Krakowie, bada zależności zachodzące w edukacji w kontekście andragogiczno-teologicznym. Skupia się na opisywaniu miejsca źródeł religijnych – w szczególności Biblii – w całożyciowym uczeniu się. W prowadzonych w duchu paradygmatu holistycznego badaniach wykazuje istnienie różnych możliwości stykania się obu wspomnianych wymiarów ludzkiego życia. Eksponuje w nich znaczenie wiedzy religijnej, która wnosi w życie człowieka wzmacnianie, korygowanie i uzupełnianie posiadanych sprawności oraz umożliwia nadawanie życiu nowej jakości. Wykazuje przy tym, że andragogika i religia wnoszą w życie człowieka wielorakie synergie. W prowadzonych badaniach s. Anna Walulik podkreśla, że analiza rzeczywistości uczenia się dorosłych (przynajmniej w Polsce) nie może pomijać kontekstów religijnych. Swoje obserwacje opiera na badaniach jakościowych, zwłaszcza badaniach biograficznych, których właściwością jest nie tyle wyjaśnianie rzeczywistości edukacyjnej, ile jej interpretowanie w świetle przeprowadzanych analiz narracyjnych. W badaniach korzysta z analizy proksemicznej. Wartość tej techniki upatruje w wertykalno-horyzontalnej optyce czasowej. Wykazuje, że korzystanie z niej dzięki hermeneutyce ściśle powiązanej z badaniami narracyjnymi umożliwia znajdowanie wspólnych dla andragogiki i teologii płaszczyzn badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 332 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej