Literatura new adult
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Brzesko wypożyczalnia
(1)
Autor
Janus-Sitarz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dziecko
(2440)
Język polski
(1735)
Matematyka
(1657)
Nauczanie początkowe
(1565)
Literatura polska
(1562)
Literatura new adult
(-)
Rodzina
(1326)
Wychowanie
(1317)
Wychowanie w rodzinie
(1208)
Nauczanie
(1178)
Pedagogika
(1144)
Poezja polska
(1052)
Szkolnictwo
(1040)
Historia
(1038)
Nauczyciele
(1014)
Wychowanie przedszkolne
(982)
Literatura
(968)
Młodzież
(916)
Filozofia
(905)
Sztuka
(700)
Powieść polska
(690)
Psychologia
(659)
Fizyka
(654)
Kultura
(646)
Język niemiecki
(635)
Polska
(633)
Osobowość
(628)
Kobieta
(602)
Młodzież szkolna
(576)
Biografie
(571)
Uczucia
(566)
Mowa
(562)
Uczenie się
(557)
Psychoterapia
(525)
Język angielski
(517)
Muzyka
(515)
Stosunki interpersonalne
(508)
Chemia
(485)
Gry i zabawy
(480)
Gry edukacyjne
(474)
Przyjaźń
(473)
Dzieci
(472)
Przyroda
(461)
Nauczanie zintegrowane
(442)
Wojsko
(433)
Psychologia społeczna
(426)
Czytanie
(425)
Relacje międzyludzkie
(419)
Geografia
(413)
Komunikacja społeczna
(412)
Biologia
(400)
Pamiętniki polskie
(392)
Uczniowie
(389)
Teatr polski
(376)
Zwierzęta
(374)
Środowisko człowieka
(373)
Etyka
(367)
Inscenizacja
(366)
Socjologia
(365)
Miłość
(361)
Pisarze polscy
(351)
Środki masowego przekazu
(345)
Dramat polski
(344)
Żydzi
(341)
Oświata
(334)
Pisanie
(322)
Polityka
(320)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(320)
Praca
(318)
Opowiadanie dziecięce polskie
(315)
Pedagogika specjalna
(309)
Logopedia
(308)
Niepowodzenia szkolne
(306)
Postawy
(306)
Internet
(304)
Nauka
(303)
Psychologia rozwojowa
(301)
Stres
(301)
Publicystyka polska
(297)
Wojna 1939-1945 r.
(292)
Niepełnosprawni
(290)
Religia
(290)
Agresywność
(284)
Wartość
(284)
Unia Europejska
(282)
Myślenie
(280)
Pedagogika resocjalizacyjna
(279)
Psychologia wychowawcza
(276)
Teatr im. Ludwika Solskiego (Tarnów)
(276)
Teatr
(270)
Opieka społeczna
(268)
Gry i zabawy umysłowe
(267)
Lęk
(266)
Powieść amerykańska
(266)
Życie codzienne
(265)
Zachowanie
(264)
Zarządzanie
(264)
Gry i zabawy ruchowe
(260)
Kształcenie
(259)
Astronomia
(255)
Pamięć
(254)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczyciela Polonisty ; [T. 36])
Literatura dla dorosłych i niedorosłych przywraca prawo zadawania pytań pozornie naiwnych, ale dotyczących spraw najważniejszych: o nasze obowiązki wobec drugiego człowieka, granice wolności, prawo do rozpaczy lub buntu, o nasze działania wobec przejawów nierówności, ubóstwa, wykluczenia czy niszczenia ekosystemu. Zadaje pytania (lub prowokuje do ich postawienia) o to, jak oswoić choroby ciała i umysłu, czy można zrozumieć „inny umysł”, czy bieda jest zasłużona, po co buntują się starzy, jak uwierzyć w mądrość natury, jak bronić jej przed degradacją, dlaczego „ci inni” nie są tacy jak my, jak zrobić im miejsce obok siebie. Autorka wcześniejszych i bardzo znaczących dla edukacji polonistycznej monografii, w których walcząc o uczniowskiego czytelnika, podkreślała wartość uruchomiania na lekcji różnych sposobów czytania (Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole, Kraków 2009) oraz ukazywała wielorakie możliwości związane z realną szansą na rozwój uczniowskich czytelniczych przyjemności (W poszukiwaniu czytelnika. Diagnozy, inspiracje, rekomendacje, Kraków 2016), tym razem podjęła się zadania chyba najtrudniejszego: uobecnienia w świadomości dzieci i młodzieży (a pośrednio i dorosłych) przestrzeni pozornie nieistniejących, spychanych na margines. (…) Autorka monografii akcentuje siłę żarliwości lekturowego przeżycia, uruchomiającego „narracyjną wyobraźnię”, uważność i prowadzącego w konsekwencji do usłyszenia pytań, jakie przeżyta lektura stawia z jednej strony zewnętrznemu światu, a z drugiej - samemu czytelnikowi. Lekturowe pytania niepokoją i nie pozwalają na obojętność. Są rodzajem wyzwania etycznego, prowokującego do zmiany świadomościowych stereotypów, a co szczególnie ważne, inspirują do działań, które mogą przynieść realną zmianę złych społecznych praktyk. Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Tomaszewskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44 559 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej