152334
Book
In basket
Celem pracy jest przedstawienie działalności szkolnictwa podstawowego, ludowego, w zaborze austriackim w aspekcie prawnym i organizacyjnym, jak też realizacji założeń programowych na tle podobnych problemów w pozostałych zaborach oraz w odniesieniu do polityki oświatowej prowadzonej przez państwo polskie w początkowym okresie jego istnienia, konkretnie w latach 1918-1922. Okres ten dla polskiego szkolnictwa powszechnego ma istotne znaczenie, w tych latach bowiem ustalone zostały podstawy prawne, założenia organizacyjne i programowe, które bez większych zmian przetrwały do 1932 r. Przedstawienie niektórych problemów wykracza poza 1922 r., służy to zobrazowaniu kierunków zmian dalej zachodzących oraz ich skali. Umiejętne korzystanie z dorobku, w tym wypadku polskiego szkolnictwa ludowego w zaborze austriackim, było niewątpliwie zjawiskiem pozytywnym i przyczyniło się do pomyślnego rozwoju systemu edukacyjnego niepodległego kraju. Ze względu na rozmiary praca nie porusza problemu szkolnictwa ludowego dla mniejszości narodowych, zarówno w okresie szkoły galicyjskiej, jak też w momencie kształtowania się szkolnictwa powszechnego. (ze Wstępu)
Availability:
Brzesko wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45 029 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 237-264. Indeksy.
Language note
Streszczenie ang.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again